کدام سمعک ها به گوشی موبایل متصل میشوند

کدام سمعک ها به گوشی موبایل متصل میشوند
۰۸ خرداد ۱۴۰۲

سمعک‌های بلوتوث‌دار دنیای جدیدی از شنوایی و شنیدن را بر افراد کم‌شنوا ایجاد کرده است. قبلا سمعک فقط به شما کمک می‌کردند مکالمات روزمره را بشنوید اما اکنون به عنوان ابزارهای پیشرفته قابلیت اتصال و ایجاد جریان صوتی مستقیم بدون نویز با سایز وسایل هوشمند را دارا می‌باشند. با سمعک‌های مجهز به بلوتوث اکنون امکان برقراری تماس تلفنی بدون قراردادن گوش کنار گوشی وجود دارد و اگر از دو سمعک استفاده می‌کنید می‌توانید مکالمه در هر دو گوش بشنوید. همچنین می‌توانید صدها را از وسایلی مثل لپ‌تاپ ، کامپیوتر و ... به صورت مستقیم و با کمترین اعوجاج دریافت فرمایید و یا در کنفرانس و سخنرانی از طریق میکروفون‌های رابط صدای گوینده مستقیم به شنونده انتقال داده شود و بهترین شرایط درکی را برای یک فرد کم‌شنوا فراهم می‌آورید.


مزایای استفاده از سمعک‌های بلوتوث‌دار:

-    کیفیت صدا بهبود پیدا می‌کند
-    شنیدن با هر دو گوش لذت بخش‌تر می‌شود
-    شخصی سازی سمعک‌ها آسان می‌شود

سمعک های بلوتوث دار
سمعک‌های سازگار با آیفون

سمعک‌های ساخته شده برای آیفون ، برای اولین‌بار در سال 2015 به بازار عرضه شده است. این مدل سمعک‌ها قابلیت اتصال مستقیم به گوشی‌های همراه با استفاذه از نسخه 2/5 بلوتوث را داراست و از سمعک‌ها می‌توان به عنوان هندزفری استفاده استفاده نمود. اکثریت سمعک‌های بلوتوث‌دار قابلیت وصل شدن به گوشی‌های آیفون را دارند.


سمعک‌های سازگار با اندروید

از سال 2018 ویژگی‌های جدیدی در گوشی‌های اندروید وسمعک‌های بلوتوث‌دار ایجاد شد که وصل شدن و هندفری شدن سمعک‌های بلوتوث‌دار به گوشی‌های همراه را فراهم کرد. سمعک‌های جدید ساخته شده قابلیت وصل شدن به گوشی‌های همراه با نسخه بلوتوث جدید(5 و بالاتر) و اندروید جدید(10 و بالاتر) را دارا می‌باشد. سمعک‌هایی که به گوشی‌های اندروید وصل نمی‌شد باید از رابط‌هایی به نام استریمر برای وصل شدن کمک بگیرند که راه‌حل مناسبی برای گوشی‌های اندرویدی می‌باشد. همچنین از استریمر برای وصل شدن به وسایل الکترونیکی و پخش صدا و موسیقی و تبلت و لپ‌تاپ می‌توان در طول روز استفاده کرد.


سوالات متداول در مورد سمعک های بلوتوث دار


-    قیمت سمعک‌های بلوتوث‌دار چقدر است؟
بهتر است سمعک‌های بلوتوث‌دار به صورت جفت تجویز شود که قیمت یک جفت آن(دو دستگاه) از 20 تا 60 میلیون تومان می‌باشد.


-    آیا سمعک‌های دارای بلوتوث واقعا به صورت مستقیم به همه دستگاه‌های ارتباطی وصل می‌شوند؟
اکثر سمعک‌های بلوتوث‌دار به گوشی‌های آیفون و اندروید مستقیم وصل می‌شوند. اما به دستگاه‌های دیگر مثل لپ‌تاپ و کامپیوتر و ... نیاز به استریمر( رابط بلوتوث) دارد. جدیدا شرکت یونیترون و فوناک سمعک‌هایی را تولید کرده‌اند که دیگر نیاز به استریمر ندارد.


-    آیا تمام سمعک‌های ساخته شده بلوتوث‌دار به گوشی‌های آیفون وصل می‌شوند؟
اکثر سمعک‌های بلوتوث‌دار به گوشی‌های آیفون وصل می‌شوند اما در مورد گوشی‌های اندروید صدق نمی‌کند.


-    کدام سمعک‌ها به اندروید وصل می‌شود؟
سمعک‌های شرکت فوناک، اتیکن، استارکی، ویدکس، یونیترون و زیمنس و ... که جدیدا به بازار عرضه شده‌اند قابلیت وصل شدن به گوشی‌های اندروید را دارا می‌باشند.


-    استریمر چیست و چرا به آن نیاز داریم؟
اگر سمعک به تلفن یا سایر دستگاه‌های صوتی و تصویری به صورت مستقیم وصل نشود از رابط بلوتوثی به نام استریمر استفاده می‌کنیم که صدا را از دستگاه می‌گیرد و به سمعک از طریق سیگنال رادیویی 4/2 مگاهرتز منتقل می‌کند.

معرفی بهترین سمعک‌های دارای بلوتوث جهان در2023

 

سمعک بولوتوث دار اتیکن

سمعک Oticon real

جدیدترین سمعک شرکت سمعک اتیکن که اوایل سال 2023 با استفاده از پلتفرم پردازش پلاریس به بازار عرضه شده است. این سمعک دارای بلوتوث بوده و قابلیت وصل شدن به گوشی‌های آیفون و اندروید را داراست. مدل‌های تولیدی از نوع ریک و پشت گوشی بوده و در سطوح تکنولوژی مختلف( 1و2و3)48 ،64 کاناله، با 6 برنامه شنیداری صدای شفاف و با کیفیت بالا، استفاده از تکنولوژی تثبیت صدای با دوصدای دست، و تکنولوژی تثبیت صدای ناگهانی، و تقویت صدای واقعی، از دیگر ویژگی‌های این سمعک می‌باشد. این سمعک از طریق بلوتوث و راه‌های بلوتوثی قابلیت وصل شدن به وسایل صوتی و تصویری و هوشمند را داراست و با استفاده از اپلیکیشن Oticon on هم می‌توان صدا و برنامه‌های سمعک را تنظیم کرد و هم داده‌های سلامت را، و با استفاده از بلوتوث می‌توان سمعک را به سایر وسایل خانه وصل نمود.


سمعک Oticon zircon

در سال 2023 شرکت اتیکن، سمعک‌های زیرکن را که دارای تکنولوژی هوشمند وایرلس و از نظر اقتصادی دارای صرفه می‌باشد به بازار عرضه کرد. این مدل سمعک هوشمند وایرلس مناسب برای کم‌شنوایی ملایم تا شدید، از نوع Ric و پشت‌گوشی کوچک، قابلیت وصل شدن به گوشی‌های اندروید و آیفون، قابلیت شخصی سازی قوی از طریق برنامه Oticon on  در انواع باطری خور و شارژی، قابلیت وصل شدن به وسایل جانبی و صوتی تصویری به صورت مستقیم و یا از طریق رابط بلوتوثی، دارای تکنولوژی open sound  و حذف نویز ناخواست در بین کلمات، از دیگر ویژگی‌های این سمعک می‌باشد.


سمعک Oticon More

یکی دیگر از سمعک‌های اتیکن که هوشمند وایرلس بوده و قابلیت وصل شدن به گوشی‌های آیفون و اندروید را داراست، سمعک اتیکن مور می‌باشد. این مدل سمعک در سه سطح تکنولوژی Mor(1,2,3) 48 و 64 کاناله با پلتفرم پردازش پلاریس و استفاده از شبکه عصبی عمیق (D.N.N) و تکنولوژی More sound بهبود و تقویت گفتار در محیط‌های نویزی را برای کاربر فراهم می‌نماید. نسخه بلوتوثی به‌کار رفته در موبایل باید بالاتر از 5 و نسخه اندروید بالاتر از 10 باشده که با این شرایط این سمعک قابلیت وصل شدن به گوشی‌های اندروید را داراست. سمعک‌های Oticon More در انواع پشت گوشی و ریک موجود بود، ومناسب برای کم‌شنوایی ملایم تا شدید می‌باشد. این سمعک‌ها را می‌توان از طریق اپلیکیشن Oticon on تنظیم نمود و با استفاده از این نرم‌افزار می‌توان مکان سمعک، میزان مصرف باطری، حجم صدای مناسب را مورد بررسی قرار داد. سمعک اتیکن مور با استفاده از بلوتوث قابلیت وصل شدن به تلویزیون، لپ‌تاپ و یا کامپیوتر و وسایل دیگر هوشمند، از طریق رابط‌های بلوتوثی (کانکت کلیپ و یا TV adaptor) را فراهم می‌نماید.


سمعک Signia Pure Ax

از نوع پشت گوشی ریک با پلتفرم پردازشی بسیار سریع Ax،یا فوکوس افزونه، و سطوح عملکردی 7,5,3 مناسب برای کم‌شنوایی ملایم تا شدید، با کیفیت صدای عالی و شفافیت و تکنولوژی (OVP)، که صدای کاربر را پردازش کرده و از پیچش صدا در سر جلوگیری می‌کند. سمعک‌های با پلتفرم Ax قابلیت وصل شدن به گوشی‌های آیفون را دارند اما برای وصل شدن به گوشی‌های اندروید نیاز به یک رابط بلوتوثی دارند. این سمعک‌ها با استفاده از اپلیکیشن Signia app توسط فرد قابلیت تنظیم دارد و با آن می‌توان صدای سمعک، برنامه‌های سمعک، و میزان مصرف باتری را کنترل کرد. همچنین سمعک‌های pur Ax قابلیت وصل شدن به سایر وسایل ارتباطی مثل تلویزیون، لپ‌تاپ، کامپیوتر و ... را دارد.


سمعک پشت گوشی Motion X

از نوع پشت‌ گوشی استاندارد باطری خور و شارژی با پلتفرم پردازش X، که هوشمند وایرلس بوده و قابلیت وصل شدن به گوشی‌های آیفون را داراست. این مدل سمعک‌های پشت گوشی با استفاده از رابط بلوتوثی قابلیت وصل شدن به گوشی‌های اندرویدی را دارند و با استفاده از اپلیکیشن سیگنیا، می‌توان برنامه‌ها و ویژگی‌های اکوستیکی و الکترونیکی سمعک را تغییر داد. سمعک‌های Motion x مناسب برای کم‌شنوایی‌های شدی و عمیق می‌باشد و در سطوح (SP,P,M,S) قدرتی مختلف موجود می‌باشد.


سمعک استایلتو Ax

هوشمند وایرلس با پلتفرم پردازش Ax(فوکوس افزونه) اسلیم و باریک با ظاهری زیبا و جذاب، از نوع شارژی مناسب برای کم‌شنوایی‌های ملایم تا شدید، و دارای بلوتوث که به گوشی‌های آیفون به صورت مستقیم وصل شده و نقش هندزفری را ایفا می‌کند و به گوشی‌های اندروید با استفاده از رابط بلوتوثی متصل می‌شود. سمعک‌های باریک استایلتو برای افرادی که از عینک نیز استفاده می‌نمایند مناسب می‌باشد. با استفاده از اپلیکیشن Signia app کاربر می‌تواند این سمعک‌ها را تنظیم نماید و میزان مصرف باطری، حجم صدا و زیر و بمی آن را کنترل نماید. با توجه به کار رفتن پلتفرم Ax در این سمعک‌ها و پردازش سریع و همزمان در پردازشگر در این پلتفرم، رضایت کاربران بیش از پیش فراهم شده است.

 

سمعک بولوتوث دارد سگنیا
سمعک Signia active pro

سمعک‌های شبیه هدزفری سیگنیا که از سال 2022 با ظاهری زیبا و جذاب برای کاربران ارائه شده‌ است. این مدل سمعک قابل شارژ بوده و شارژ آن از نوع القایی می‌باشد. سمعک‌های شبیه هندزفری قابلیت وصل شدن به گوشی‌های اندروید را داراست. این سمعک‌ها مناسب برای شنوایی‌های ملایم تا متوسط بوده و با استفاده از اپلیکیشن signia app  می‌توان این سمعک را توسط خود کاربر از جهت زیر و بمی، حجم صدا، برنامه‌های تعریف شده را تنظیم نمود. این مدل سمعک دارای شارژر قابل حمل می‌باشد که در حین مسافرت می‌توان سمعک را شارژ نمود و با استفاده از هوش مصنوعی و از راه دور توسط متخصص شنوایی سنجی، سمعک خود را تنظیم می‌نماید.

سمعک بلوتوث دار فوناک
سمعک‌های فوناک لومیتی  Phonak lumity

شرکت سمعک فوناک این پلتفرم پردازش را از سال 2022 برای کاربران کم‌شنوا ارائه کرد. استفاده از سیستم میکروفون‌های جهت‌دار خودکار، و حسگر گفتار باعث افزایش درک گفتار در محیط‌های نویزی شده ‌است. شکل ظاهری این سمعک از نوع ریک و پشت گوشی کوچک بود که نوع باطری خور آن تولید نشده و فقط از نوع شارژی آن به بازار عرضه شده است.


این سمعک‌های لومیتی مناسب برای انواع کم‌شنوایی می‌باشد و قابلیت وصل شدن به گوشی‌های اندروید وآیفون را داراست، به عنوان هندزفری می‌توان استفاده نمود. سمعک‌های لومیتی دارای سیستم ردیابی، تناسب اندام و سلامتی هستند که با استفاده از اپلیکیشن my phonak می‌توان تعداد قدم‌ها، سطح فعالیت و فواصل و کالری مصرفی بدن و ... را مورد بررسی قرار دهیم. همچنین سمعک‌های لومیتی دارای تکنولوژی تسکین وزوز می‌باشند که در افراد دچار وزوز شدید، کارآیی زیادی دارد. سیستم عامل جدید Auto sense os 5  با ترکیب و هماهنگ کردن فناوری‌های درون سمعک و اسکن و شناسایی محیط شنونده، درک بهتری از گفتار برای کاربر ایجاد می‌کند.


سمعک‌های فوناک پارادایز phonak paradise

بعد از ارائه تکنولوژی مارول، شرکت فوناک پلتفرم و تکنولوژی پارادایز را به کاربران کم‌شنوا معرفی کرد. این پلتفرم با داشتن تکنولوژی Digital app  یا  Aduptive phonak  در جهت متعادل کردن صدا و طبیعی کردن صداهای بلند گام بلندی در جهت راحتی شنیداری کاربران کم‌شنوا انجام داده است. از تکنولوژی دیگری که در این پلتفرم به کار رفته هوش مصنوعی Auto sense os 4.0 است که با اسکن محیط و ترکیب ویژگی‌های جدید پلتفرم مثل حسگر صوتی، حذف پویای نویز و تقویت گفتار، صدا را در محیط‌های نویزی و پر سر و صدا کامل شفاف از جهات مختلف به گوش کاربران کم‌شنوا می‌رساند. سمعک‌های فوناک پارادایز از نوع پشت گوش و ریک بوده و مناسب برای کم‌شنوایی‌های ملایم تا عمیق می‌باشد. سمعک‌های با پلتفرم پارادایز دارای بلوتوث بوده و قابلیت وصل شدن به گوشی‌های اندروید و آیفون و هندزفری شدن را دارا می‌باشند. یکی دیگر از قابلیت‌های بلوتوث فوناک استفاده از اپلیکیشن my phonak  و قابلیت شخصی سازی بالای این سمعک می‌باشد.


سمعک ویدکس Widex Moment

جدیدترین تکنولوژی سمعک‌های شرکت ویدکس که با استفاده از پردازنده pure sound (پردازش داخلی و خالص)، صدا به صورت کاملا طبیعی به گوش کاربران کم‌شنوا می‌رساند. این سمعک‌ها در سطوح مختلف تکنولوژی (44,330,220) با سیستم تقویت گفتار، مدیریت صدای باد، تقویت واقعی صدا، رسیدن صدا با تأخیر صفر به گوش (Zero delay) و سیستم هوشمند یادگیری محیط‌های شنوایی و اسکن محیط، کمک شایانی به افراد و کاربران کم‌شنوا می‌کند.


سمعک‌های ویدکس مامنت شییر widex moment sheer

از نوع Ric  یا پشت گوشی یا رسیور داخل گوش بوده که قابلیت وصل شدن به گوشی‌های آیفون و اندروید را داراست.



سمعک‌های با پلتفرم  Bi core  رکستون

جدیدترین پلتفرم سمعک‌های رکستون که قابلیت اتصال به گوشی‌های آیفون و اندروید را داراست و با استفاده از اپلیکیشن rex app قابلیت شخصی سازی قوی دارد و در انواع قابل شارژ و باطری خور و در اندازه‌های پشت گوشی و پشت گوشی استاندارد و ریک و اسلیم ریک موجود می‌باشد. اپلیکیشن رکستون شما را قادر می‌سازد تا به راحتی عملکردهای صدا، تغییر برنامه و الگوهای جهتی میکروفون را به راحتی کنترل کنید و همچنین می‌توانید بدون مراجعه به کلینیک از راه دور سمعک‌های خود را تنظیم نمایید. این تکنولوژی با استفاده از دو ریز پردازنده همزمان صداها و نویز محیط را پردازش می‌کند و صدا را واقعی‌تر و شفاف‌تر به گوش شما می‌رساند.


سایر سمعک‌های بلوتوث دار

سمعک‌های یونیترون با پلتفرم بلو (Blu)، سمعک‌های برنافون با پلتفرم آلفا و سمعک‌های ریساند، بلتون، دارای بلوتوث بوده و قابلیت وصل شدن به گوشی‌های آیفون، اندروید را داراست.
کلینیک شنوایی و سمعک اشراق آماده ارائه انواع سمعک‌های بلوتوث‌دار به کاربران کم‌شنوا می‌باشد.

امتیاز دهید :
نظرات کاربران
ارسال نظر