سمعک پشت گوشی Ric

آنچه می خوانید

-مقدمه
-چه فرقی بین سمعکهای RIC وRITE وجود دارد ؟
-چه شرکتهایی سازنده این سمعک ها می باشند ؟
-قیمت این سمعکها چقدر است ؟
-اجزاء تشکیل دهنده سمعکهای RIC
-رسیور سمعک RIC چگونه تعویض می شود ؟
-سمعکهای پشت گوشی RIC در مقابل سمعکهای پشت گوشی معمولی ، کدام بهتر است ؟
-مزایای سمعکهای RIC
-معایب سمعکهای RIC
-انواع سمعکهای RIC

-نکاتی در مورد سمعک های RIC

مقدمه 

می‌خواهیم در مورد اجزای سمعک صحبت کنیم سمعک از چهار بخش اصلی تشکیل شده که شامل :
میکروفون: گیرنده صدا و تبدیل آن به امواج الکتریکی
آمپلی فایر: تقویت امواج و تجزیه و تحلیل صدا
رسیور: تبدیل امواج الکتریکی به امواج اکوستیک
پوسته سمعک: محفظه‌ای برای قرار گرفتن اجزاء سمعک داخل کانال گوش یا رسیور داخل گوش به ترتیب (Ric) Reciver in a canal  یا (Rite) Reciver in the ear به سمعک هایی گفته می شود که رسیور یا تبدیل کننده آن در قالب سمعک قرار نمی‌گیرد بلکه با قالب یا بدون قالب درون گوش مددجو قرار می‌گیرد و از طریق سیم بسیار کوچکی  به سمعک پشته گوش وصل می شود جدا شدن رسیور از سمعک باعث می‌شود اندازه سمعک بسیار کوچک به نظر برسد و برای افرادی که کم شنوایی انها شدید و عمیق می باشد و نمی توانند از سمعکهای داخل گوشی استفاده کنند و می خواهند سمعک دیده نشود و مخفی باشد. بهترین گزینه سمعکهایRic  می باشد. تکنولوژی  این سمعکها هوشمند، و هوشمند وایرلس بوده و به دلیل استقبال مددجویان  کم شنوا از این محصولات ، تولید انها در شرکتها افزایش پیدا کرده است.

سمعک پشت گوشی

چه فرقی بین سمعکهای Ric و Rite وجود دارد؟

باید گفت بین این دو  اسم تفاوتی وجود ندارد فقط شرکت های سازنده نامهای مختلفی  بر روی آنها گذاشته اند.
Ric____ Reciver in a canal
Rite____Reciver in the ear

چه شرکتهایی سازنده این سمعکها می باشند؟

با توجه به استقبال زیاد مددجویان و فروش خوب این سمعک ها تمام شرکتهای سازنده (اتیکن، ویدکس، زیمنس، فوانک، ریساند، استارکی) سمعک حداقل یک مدل از این سمعک ها را طراحی کرده  و به بازار عرضه نموده است. 

قیمت این سمعک ها چقدر است؟

قیمت این سمعک ها نسبت به  سمعک های دیگر هیچ تفاوتی ندارد و در سطح تکنولوژی یکسان ، قیمت سمعک های پشته گوشی ، داخل گوشی و Ric برابر می باشد و از جهتی می توان گفت با توجه به هوشمند بودن این سمعک ها ، قیمت ان بین ۳ تا ۱۲ میلیون می باشد. برای اطلاعات بیشتر در مورد قیمت این سمعک ها به صفحه قیمت سمعک مراجعه کنید.

اجزای تشکیل دهنده سمعک ریک (Ric)

1_میکروفون
2_میکروچیپ
3_آمپلی فایر
4_باطری
5_رسیور

رسیور سمعک Ric چگونه تعویض می شود؟

بسیاری از رسیور ها به راحتی می‌توان  تعویض کرد ، بیشتر شرکتهای تولید کننده به گونه ای رسیورها را طراحی می‌کند که به راحتی توسط بیمار یا اریولوژیست تعویض شده و دیگر به فرستادن به شرکتهای جهت تعمیر و تعویض ندارند. به برخی رسیورها دارای سیم دوشاخه می باشند و بعضی دارای سیم و صفحه الکتریکی کوچکی هستند که به سمعک وصل می شوند.

 

ویدئو مربوط به سمعک پشت گوشی ریک

سمعک های پشت گوشی Ric در مقابل سمعکهای پشت گوشی معمولی کدام بهتر است؟

غالباً از ما پرسیده می‌شود سمعکهای Ric بهتر است یا پشت گوشی جواب این است انتخاب سمعک بستگی به میزان کم شنوایی نوع کم شنوایی سن شما و توقعات اولویتهایتان را ندارد اگر می‌خواهید سمعک از نظر ظاهری کوچک باشد و حدالامکان مخفی باشد سمعک های Ric مناسب‌تر است و اگر گوش شما مرطوب باشد بعضی از اوقات عفونت میکند سمعک پشت گوشی معمولی انتخاب بهتری می باشد اگر سن شما خیلی بالا باشد و انجام حرکات ظریف برای شما سخت باشد یا بینایی شما ضعیف است و لرزش دست دارید سمعک های پشت گوشی معمولی مناسب‌تر است به طور کلی عمر سمعک های پشت گوشی نسبت به Ric طولانی تر بوده و مصرف باتری آن کمتر میباشد. برای آشنایی با دیگر انواع سمعک و ویژگی های آن ها می توانید به بخش سمعک و انواع آن مراجعه کنید.

 


مزایای سمعک هایRic

_ هوشمند و مخفی
این سمعک فوق العاده ظریف و کوچک بوده به طوری که وقتی بر روی گوش مددجو قرار می‌گیرد به سختی می‌توان آن را تشخیص داد علت این کوچک جدا شدن رسیور از سمعک پشت گوشی و قرار گرفتن آن به واسطه سیم کوچکی در داخل مجرای گوش می باشد.

_تغییر و تنوع رسیورها
انواع رسیور ها با قدرت های مختلف و سایز های گوناگون موجود می باشد به همین دلیل می‌توان سمعکها هریک را برای کاهش شنوایی ملایم تا شدید استفاده کرد همچنین اگر رسیور ها خراب شوند می توان بدون اینکه به تعمیرات سمعک مراجعه کنیم رسیور ها را تعویض کنیم.


_صدای کاملاً شفاف و بدون فیدبک و سوت اضافی
 _یکی دیگر از مزایای این سمعک ها کم شدن سوت و فیدبک
علت جدا شدن و دور شدن رسیور از میکروفون می باشد چون رسیور یا تبدیل کننده سمعک در مجرای گوش بیمار قرار می‌گیرد صدا با کیفیت و شفافیت بیشتری به گوش مددجو می رسد و پیچش صدای سمعک کاهش می‌یابد.

معایب سمعک هایRic

_خرابی رسیور ها
رسیور را در داخل کانال گوش قرار می‌گیرد و به طور مستقیم با رطوبت و جرم گوش در ارتباط است و این دلیلی است برای زود خراب شدن این قطعه سمعک و ایجاد نویز برای بیمار و مددجو بعضی از شرکت‌ها رسیور ها را یک تا دو سال گارانتی می کنند و این باعث کمتر شدن هزینه برای بیمار می‌شود می‌شود توصیه می‌شود برای بالا رفتن عمر رسیورها مرتبا کانال مجاری گوش و رسیور ها با وسایل تنظیف و نظافت شوند و هنگامی که گوش عفونت دارد یا دارای رطوبت زیادی می باشد از سمعک استفاده نکنید.

_ کوچک بودن
هرچه سمعک ظریف تر و کوچکتر باشد احتمال خرابی یا فرسودگی زودهنگام آن بیشتر می باشد هرچه سمعک کوچکتر باشد منبع تغذیه انرژی آن نیز کوچکتر می باشد و به تبع مصرف باتری آن نیز افزایش می یابد همچنین سمعک ها را در افراد با سن بالا که انجام ظریف کاری برایشان مشکل است توصیه نمی‌شود و برای افراد کم شنوایی که مشکلات بینایی دارند هم صدق می کند.

انواع سمعک هایRic 

سمعکmoxinow  و  moxifitیونیترون
از نوع پشت گوشی Ric هوشمند وایرلس دارای پلتفرم های های مختلف  (tempus-North-discover) و سطوح تکنولوژی متفاوت (500،600،700،800 Pro(که در نوع Moxifit باطری ۳۱۲ اندازه آن در حدود متوسط و کوچک و قابلیت شارژ با شارژر و در نوع moxinow بسیار کوچک و دارای باتری شماره ۱۰۰ که مدل شارژری آن موجود نمی باشد این سمعک ها دارای رسیور های مختلف و متفاوت که مناسب برای کم شنوایی های ملایم تا شدید می باشد این سمعک ها دارای مدارات ضد فیدبک و نویز قوی صدای شفاف و نامریی قابلیت وصل شدن به گوشی‌های همراه و وسایل جانبی را دارد پوسته این سمعک را بسیار مقاوم بوده و به خاطر اندازه کوچک طرفداران زیادی دارد.

Moxi-now
سمعک  Audeo marvel فوناک
جدیدترین ساخته شده فوناک و پیشرفته‌ترین آنکه دارای ویژگی‌های برجسته و قابل قبولی می باشد از مهمترین ویژگی سمعک قابلیت وصل شدن به گوشی‌های همراه اندروید بدون رابط و مستقیم دارای پوسته مقاوم در برابر رطوبت گرد و خاک و صدای شفاف هوشمند وایرلس می باشد و شارژ این سمعک موجود هست.


سمعک Pur سیگنیا زیمنس
از معروف‌ترین سمعک های Ric بوده و در اندازه‌های مختلف 13 pur10 –pur312 –pur و پلتفرمهای مختلف  (NX-PX-X) و در سطوح تکنولوژی مختلف (3و5و7) و سطوح قیمتی مناسب موجود است. این مدل دارای رسیور های مختلف(P-S-M-SP) که مناسب برای کم شنوایان ملایم تا شدید می باشد از ویژگی های دیگر این نرم افزار میتوان به قابلیت شخصی سازی و وصل شدن به وسایل  جانبی اشاره کرد . نوع شارژی این سمعکها موجود بوده و در نوعPUR13 –PUR12   دارای ولوم کنترل و مصرف پایین باطری می باشد.

سمعک emerald رکستون
هوشمند وایرلس مناسب برای کم شنوایی ملایم تا شدید و دارای رسیورها در سطوح قدرتی مختلف  (S,P,sp,m) ودر سطوح مختلف تکنولوژی و مختلف دارای صدای واضح و شفاف بسیار کوچک و دارای ولوم کنترل و قابلیت وصل شدن به وسایل صوتی تصویری و گوشی‌های همراه از ویژگی‌های این سمعک می‌باشد.

سمعک OPN Ric اتیکن
در سطوح مختلف تکنولوژی (۱و۲و۳)  OPN و دارای پلتفرمهای پردازش سریع و قوی و Velox هوشمند وایرلس قابلیت شخصی سازی و قابلیت وصل شدن به اینترنت جهت بروز رسانی نرم افزار دارای نوع شارژی و دارای تکنولوژی brain hearing  و گیرندگی صدا در فضای ۳۶۰ مناسب برای کم شنوایی های ملایم تا شدید بسیار کوچک و دارای طراحی فوق العاده زیبا قیمت سمعک با توجه به سطوح مختلف تکنولوژی متفاوت می‌باشد.

سمعک Evoke Ric ویدکس
 جز جدیدترین سمعک های هوشمند وایرلس بسیار کوچک و باتری مورد استفاده آن شماره ۱۰ می باشد نوع دیگری که باتری ۳۱۲ در آن استفاده می شود نیز موجود می باشد. مقداری از نوع۱۰  آن بزرگتر می‌باشد اما مصرف باتری آن کمتر است. این سمعک ها در سطوح تکنولوژی مختلف (110-220-320-440) و قیمت های متنوع موجود می باشد از مهم ترین تکنولوژی های به کار رفته در این مکان می توان   Machinlearning و Sound sense اشاره کرد. این سمعکها قابلیت وصل شدن به گوشی های همراه  و وسایل جانبی و صوتی و تصویری را دارا می باشند.

سمعک Linu quattro ریساند
از جدیدترین سمعک و جز پیشرفته ترین سمعک ریساند بوده و دارای رسیور های (s,p,sp,m) مختلف مناسب برای کم شنوایی ملایم تا شدید قابل شارژ قابلیت اتصال مستقیم به گوشی آیفون تنظیم دقیق با استفاده از گوشی‌های همراه گوش کردن به موسیقی با صدای استریو و شفاف دارای تکنولوژی های وضوح گفتار در محیط های مختلف ظاهری بسیار کوچک و مخفی قابل شارژ هوشمند وایرلس دارای برنامه‌های مدیریت وزوز و تکنولوژیهای به روز دنیا و قابلیت شخصی سازی قوی. برای آشنایی بیشتر با سمعک های این برند می توانید به بخش سمعک ریساند مراجعه کنید.

سمعک Viron برنافن
سمعک برنافن viron هوشمند وایرلس بسیار کوچک و دارای تکنولوژی Tru Envioronment  (پردازش صدای واقعی) دارای تکنولوژی تمرکز بر روی گفتار قابلیت وصل شدن مستقیم به گوشی های آیفون، دارای سطوح مختلف تکنولوژی(۵،۷،۹) و قیمت های متنوع قابل شارژ مناسب برای کم شنوایی های ملایم تا شدید.



نکاتی در مورد سمعک های Ric

_ بسیار کوچک هستند مواظب باشید گم نشود.
_ نظافت روزانه سمعک را فراموش نشود.
_ نحوه قرار گرفتن و برداشتن از روی گوش را از متخصص شنوایی به صورت کامل یاد بگیرید.
_ قبل از استفاده سمعک ها گوشتان را خشک کنید.

امتیاز دهید :
نظرات کاربران
ارسال نظر
user_name
صالح ۲۰ آبان ۱۳۹۹
سلام. من میخواستم از یک سمعکی استفاده کنم که دیده نشه. این مدل برای من قابل استفاده هستش؟
user
سمعک اشراق ۲۰ آبان ۱۳۹۹
سلام دوست عزیز. سمعک های RIC کوچک و به سختی قابل رویت هستن. بعد از معاینه در کلینیک و بررسی نوع و شدت کم شنوایی، مدل مناسب برای نیاز شما تجویز میشه.
user_name
melika ۲۰ آبان ۱۳۹۹
وقتتون بخیر. کدوم یکی از برند هایی که معرفی کردید رو برای خرید پیشنهاد میکنید؟
user
سمعک اشراق ۲۰ آبان ۱۳۹۹
سلام دوست گرامی. هرکدوم از برند ها ویژگی های متفاوتی داره که متناسب با بودجه و نیاز بیمار بعد از معاینه انتخاب میشه.