سمعک های شارژی

 

 

باطری‌های قابل شارژ سمعک‌ها جدید نیستند و از حدود 30 سال قبل به بازار عرضه شده‌اند اما به دلیل اینکه این باطری‌ها تکنولوژی ضعیفی داشتند و شارژ آن‌ها سریع خالی می‌شد و در طول روز سمعک کاربر ناگهان خاموش شده و فرد کم‌شنوا را در وضعیت‌های مختلف دچار مشکلات جدی در ارتباط می‌کرد، کم‌تر مورد توجه کاربران و متخصصین شنوایی قرار می‌گرفت. از سال 2014 با آمدن تکنولوژی باطری‌های روی نقره و کم شدن مشکلات، دیدگاه‌ها در درمورد پذیرش سمعک‌های شارژی تغییر کرد و مورد پذیرش بسیاری از متخصصان و بیماران کم‌شنوا قرار گرفت.

 

سمعک شارژی

 


سمعک شارژی چیست؟

سمعکی است با تکنولوژی بالا و هوشمند، که نیاز به تعویض باطری ندارد و با استفاده از باطری‌های قابل شارژ می‌تواند به کار خود ادامه دهد و با هر بار شارژ تا زمان معینی می‌توان از آن استفاده کرد. اولین سمعک‌های شارژی را شرکت سمعک فوناک ارائه کرد و پس از آن شرکت زیمنس فن‌آوری‌های جدیدتری از این باطری‌ها را به بازار عرضه نمود. این سمعک‌ها دارای پایه شارژرهایی می‌باشند که نقش شارژر و هم رطوبت‌گیر را ایفا می‌کنند. شارژ این سمعک‌ها بسیار ساده و راحت بوده و دیگر نیاز به خرید و تعویض باطری نمی‌باشد. یادآوری این نکته ضروری است که سمعک‌های شارژی فقط در نوع پشت گوشی و Ric موجود می‌باشد.

 

چرا سمعک‌های شارژی مورد مقبولیت قرار گرفته است؟

  با پیشرفت تکنولوژی سمعک‌ها، افزایش مدارات و وسایل جانبی آن، مصرف انرژی در این سمعک‌ها بالا رفته و هر 4 یا 5 روز نیاز به تعویض باطری در این سمعک‌ها می‌باشد که باعث ایجاد دردسر و مشکلاتی برای افراد کم‌شنوا می‌شود. با باطری‌های قابل شارژ این مشکلات از بین می‌رود. و دیگر نیازی به تعویض باطری و باز و بسته کردن درب باطری برای روشن و خاموش کردن ندارید و سمعک‌ها را بر روی شارژر قرار می‌دهید و بعد از چند ساعت به‌طور کامل در روز از آن استفاده می‌کنید.



- سازگار با محیط زیست
یک باطری قابل شارژ جایگزین صدها باطری یک‌بار مصرف می‌شود و این باعث می‌شود که دور ریز آن و زباله آن کاهش پیدا کند.
-    برای کودکان و حیوانات خانگی ایمن‌تر می‌باشد.چون امکان بلعیدن باطری‌های یک‌بار مصرف توسط کودکان و حیوانات خانگی وجود دارد و باعث مسمومیت‌های این گروه می‌شود.
-    در افرادی که مشکلات بینایی دارند و یا لرزش اندام‌های حرکتی، که قادر نیستند تعویض باطری انجام دهند این سمعک‌ها مناسب‌تر می‌باشد.

سمعک‌های شارژی برای کدام‌یک از افراد کم‌شنوا مناسب و برای چه افرادی مناسب نمی‌باشد؟

این سمعک‌ها برای تمامی افراد با کم‌شنوایی ملایم تا شدید مناسب می‌باشد اما این سمعک‌ها برای کودکان و افراد با کم‌شنوایی عمیق و افرادی که سابقه استفاده از سمعک‌های با باطری یک‌بار مصرف دارند مناسب نمی‌باشد. با توجه به اینکه در افراد کم‌شنوای شدید و عمیق، حجم صدای سمعک باید خیلی بالا باشد قدرت این باطری‌ها جوابگوی این سمعک‌ها نمی‌باشد. اخیراً شرکت فوناک در تلاش است با ساختن سمعک‌های شارژی سوپر پاور بر این مشکل فائق بیاید. برای آشنایی با دیگر انواع سمعک و آگاهی از کاربرد آن ها می توانید به بخش سمعک و انواع آن مراجعه نمایید.

انواع باطری‌های قابل شارژ

-    باطری روی- نقره
-    باطری یون- لیتیوم

 

باطری سمعک قابل شارژ

باطری‌های نقره- روی

در سال 2014 با همکاری شرکت سمعک استارکی و شرکت‌های سازنده باطری، اولین باطری‌های قابل شارژ سمعک (نقره- روی) به بازار عرضه شد. بسیاری از متخصصین شنوایی و توان‌بخشی براساس تجربیات گذشته نگاه شک‌آمیزی به این تکنولوژی داشتند با این حال با پیشرفت و گسترش این باطری‌ها و تجربه کردن مزایای این باطری‌ها، تقاضا برای آن افزایش یافته به‌طوریکه در چند سال گذشته تقریباً هفت شرکت عمده تولید سمعک، سمعک‌های سازگار با این باطری‌ها تولید کرده‌اند.

سیستم zpower
 
سیستم Z- Power

شامل درب باطری‌های مخصوص و باطری‌های روی- نقره می‌باشد که بر روی سمعک‌ها نصب شده و دارای پایه شارژ مخصوص نیز می‌باشد.

مزایای باطری‌های روی نقره

 در عین این‌ که می‌توانید از باطری‌های قابل شارژ استفاده کنید در صورتیکه شارژ کردن این باطری‌ها را فراموش کردید و یا باطری را گم نمایید می‌توانید از باطری‌های یک‌بار مصرف روتین استفاده نمایید. یعنی سمعک شما طوری طراحی شده است که با هر دو نوع باطری سازگار است.

- در بسیاری از سمعک‌های موجود می‌توان سیستم Z- Power را نصب نمود به‌طوریکه شما می‌توانید سمعک با باطری معمولی را تبدیل به یک سمعک قابل شارژ کنید.

-    کوچک بودن این باطری‌ها
در مقایسه با باطری‌های دیگر شارژی کوچک‌تر بوده و این باعث می‌شود سایز سمعک کوچک‌تر ساخته شود.

معایب باطری‌های نقره- روی

-    یکی از معایب این باطری‌ها این است که پس از یک‌سال فرسوده شده و باطری دیگری باید جایگزین آن کرد که ممکن است هزینه‌هایی را بر شما تحمیل کند.


-    ممکن است با هر بار شارژ کامل این سمعک‌ها بیش‌تر از 14 ساعت کار نکنند از جهت اسمی این باطری‌ها باید 24 ساعت کار کنند اما در شرایط واقعی ممکن است 14 تا 16 ساعت بیشتر کار نکنند. با توجه به این‌که شارژ این باطری‌ها سریع تمام می‌شد و این مشکلاتی در طول روز برای افراد کم‌شنوا می‌شد. نگاه‌ها معطوف به باطری‌های جدیدتری به نام یون- لیتیوم شد و این باطری ها محبوبیت بیشتری پیدا کردند.

 


باطری های یون -لیتیوم 

در اواسط سال 2016 دو شرکت بزرگ فوناک و زیمنس (سیگنیا) سمعک های شارژی با باطری یون-لیتیوم تولید کرده و به بازار عرضه نمودند که با استقبال خوبی از طرف متخصصین شنوایی و افراد کم شنوا قرار گرفت و تا سال 2019 بیشتر شرکت ها از سمعکهای شارژی یون -لیتیوم را روانه بازار مصرف کردند.


مزایای باطری های یون – لیتیوم

این باطری ها در درون سمعکها تعبیه شده اند و دیگر نیازی به باز کردن درب باطری و تعویض این باطری ها نیست .

قابلیت دوام شارژ

یکی دیگر از مزایای این باطری ها دوام شارژر آنهاست که با شارژ کامل تا 24 ساعت به صورت دائم این سمعک ها کار میکنند. 
دوام و مقاومت بیشتر در مقابل رطوبت ،گرد و خاک و عرق که باعث میشود این باطری ها دیرتر خراب شده و عمرشان بیشتر میشود. 

معایب باطری های یون-لیتیوم 

همزمان نمیتوانید ا باتری های یکبار مصرف استفاده نمایید با خالی شدن شارژه باطری سمعک (خرابی باطری ،مسافرت طولانی و...) امکان استفاده از باطری های جایگزین را ندارید شما نمی‌توانید این باطری‌ها را تعویض کنید. بعد از خراب شدن باطری باید توسط شرکت سازنده این باطری‌ها تعویض شوند.

باطری یون لیتیوم بهتر است یا روی نقره؟

ممکن است به دلیل اینکه در سمعک‌های روی- نقره هم‌زمان می‌توان از باطری‌های یک‌بار مصرف استفاده کرد مورد مقبولیت باشد. اما بخاطر شارژ قابل اطمینان باطری‌های یون لیتیوم و دوام بیش‌تر آن‌ها و این‌که در سمعک‌های جدید پیشرفته از این باطری‌ها استفاده شده است، انتخاب سمعک‌های روی- نقره محدودتر شده و می‌توان نتیجه گرفت در حال حاضر تکنولوژی برتر باطری یون- لیتیوم می‌باشد.

معایب باطری‌های قابل شارژ نسبت به باطری‌های یک‌بار مصرف

-    وابستگی سمعک به شارژر، ممکن است در طول روز به علت استفاده از وسایل جانبی سمعک (بلوتوث و ...) ناگهان شارژ باطری‌ها خالی شود و یا شب قبل یادتان رفته باشد سمعک‌ها را در شارژر قرار دهید. 

-    هزینه اضافی
برخلاف تصور عموم، هزینه‌های سمعک‌های قابل شارژ نسبت به سمعک‌های با باطری یک‌بار مصرف بیش‌تر می‌باشد. چون قیمت پایه شارژها ممکن است بالا باشد و هزینه بیش‌تری را به بیمار تحمیل کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد قیمت سمعک های شارژی و انواع دیگر سمعک به بخش قیمت سمعک مراجعه کنید.


-    فقط در سمعک‌های پشت گوشی و Ric کاربرد دارد و در سمعک‌های داخل گوشی نمی‌توان از این باطری‌ها استفاده نمود.

عمر شارژ باطری در طول روز چه‌قدر است؟ عمر باطری‌ها چه‌قدر است؟

با هر بار شارژ به مدت 4 ساعت، سمعک‌های با باطری یون لیتیوم تا 24 ساعت کار می‌کند و سمعک‌های با باطری روی، نقره 14 تا 16 ساعت. البته خالی شدن شارژ باطری به استفاده سمعک در محیط‌های مختلف، مقدار کم‌شنوایی، استفاده از بلوتوث و استریمرها و وسایل جانبی سمعک بستگی دارد.


-    مقدار کم‌شنوایی
هرچه کم‌شنوایی کاربر بیش‌تر باشد سمعک باید قدرت بیش‌تری داشته باشد و مصرف انرژی آن افزایش می‌یابد و شارژ باطری زودتر خالی می‌شود.


-    استفاده از سمعک در محیط‌های مختلف و پر سر و صدا
هرچه کاربر در محیط‌های شلوغ بیش‌تر قرار بگیرد به علت به کار رفتن مدارات مختلف جهت تنظیم صداها، مصرف انرژی در این سمعک‌ها بالا می‌رود.


-    استفاده از بلوتوث و وسایل جانبی (تلفن و استریمرها و ...)
هرچه بیش‌تر باعث مصرف انرژی هم بیش‌تر خواهد بود.

معمولاً باطری‌های روی- نقره بعد از یک‌سال فرسوده شده و باید تعویض شوند اما عمر باطری‌های یون- لیتیوم بین 2 تا 3 سال می‌باشد که باید توسط کارخانه سازنده تعویض گردد.

به چه علتی شارژ باطری‌ها کم‌تر از زمان استاندارد خالی  می شود؟

-    خرابی باطری و فرسودگی آن‌ها
-    استاندارد شارژ نشدن باطری‌ها
-    استفاده بیش از حد از وسایل جانبی، بلوتوث‌ها و استریمرها
-    قرار گرفتن باطری‌ها در گرما یا سرمای زیاد

آیا سمعک‌ها و باطری‌های قابل شارژ ایمن هستند؟

تمامی باطری‌های یک‌بار مصرف و قابل شارژ خطراتی را دارند مثل بلعیدن کودک که ممکن است باعث مسمومیت شیمیایی کودک و دل درد شود. به‌طور کلی باطری‌های روی نقره سمیت کم‌تری نسبت به باطری‌های یون- لیتیوم دارند. در باطری‌های یون لیتیوم یک ورق نازک کاتد و آند را از هم جدا می‌کند. حال اگر این صفحه آسیب ببیند داغی و گرمای بیش از حد باعث خرابی باطری و یا حتی انفجار می‌شود اما معمولاً این باطری‌ها ایمن هستند و این اتفاق به ندرت در این باطری‌ها رخ می‌دهد در سمعک‌ها این باطری‌ها در محفظه‌هایی قرار می‌گیرند که باعث می‌شود که از خطر داغی و انفجار دور بمانند.

چه کارهایی انجام بدهیم که این باطری‌ها و سمعک‌ها خراب نشوند؟

-    هرگز سمعک‌ها را در مکان‌های گرم و داغ مثل ماشین و یا نزدیک منابع گرمایی قرار ندهید.
-    زمین انداختن و پرت کردن سمعک‌ها باعث خرابی زودرس آن‌ها می‌شود.
-    محفظه باطری (یون- لیتیوم) را باز نکنید.
-    از شارژرهای استاندارد و شرکتی استفاده نمایید.
-    اگر مشکلی برای سمعک و باطری پیش بیاید آن را برای شرکت اصلی و تعمیرات بفرستید.
-    اگر باطری اضافه (Silver- Zinc) روی- نقره دارید آن را در پکیج‌های اصلی قرار دهید.

برای چه سمعک‌هایی می‌توان از باطری‌های قابل شارژ استفاده کرد؟

باید گفت که فقط برای سمعک‌های پشت گوشی و پشت گوشی Ric می‌توان از این باطری‌ها استفاده کرد. با پیشرفت تکنولوژی و افزایش مدارات سمعک و اضافه شدن بلوتوث و ... مصرف باطری و انرژی در این سمعک‌ها بالا رفته و به همین دلیل باطری‌ها باید بزرگ ساخته شوند و امکان ساخت باطری‌های کوچک و ریز شارژی برای سمعک‌های داخل گوشی وجود ندارد. اندازه سمعک‌های پشت گوشی شارژی در مقایسه با سمعک‌های معمولی هیچ‌گونه تفاوتی ندارند. فقط یک شرکت یک نمونه سمعک داخل گوشی قابل شارژ به نام ergo را روانه بازار کرده که اندازه آن بزرگ می‌باشد مورد استفاده کم کاربران قرار گرفته است.

آینده سمعک‌های قابل شارژ
با توجه به پیشرفت‌های اخیر انتظار می‌رود در سال‌های آینده اندازه این باطری‌ها کوچک شده و سریع‌تر شارژ شوند و مدت زمان بیش‌تری طول بکشد تا شارژ آن‌ها خالی شود. برخی شرکت‌ها هم در حال تحقیق بر روی سمعک‌های قابل شارژ داخل گوشی هستند تا بتوانند این سمعک‌ها را نیز وارد بازار نمایند.

نکاتی در مورد استفاده از شارژرها و سمعک‌های با سیستم Z-Power
-    هر شب سمعک‌های خود را شارژ کنید.
-    در هنگام استفاده نکردن از سمعک آن را داخل شارژر قرار دهید.
-    اگر بیش از دو هفته از سمعک‌ها استفاده نمی‌کنید باطری‌ها را از داخل سمعک خارج کرده و از وسایل فلزی دور نگه دارید.
-    هنگام روشن شدن اخطار کاهش باطری، درب باطری سمعک را مرتباً باز و بسته نکنید بلکه آن را در شارژرها قرار دهید.
-    درب باطری را مداوماً با الکل نظافت کنید.
نکاتی در مورد باطری قابل شارژ یون- لیتیوم
-    سمعک‌ها را به مدت 4 ساعت در شارژر قرار دهید و 16 تا 24 ساعت از این سمعک‌ها در طول روز استفاده نمایید.
-    توجه داشته باشید که هر زمان سمعک را از داخل شارژر برداشتین سمعک شروع به کار می‌کند و انرژی مصرف کرده و نمی‌توان آن را قطع کرد پس از سمعک استفاده نمایید.
-    رطوبت، گرد و غبار و عرق بدن، باعث فرسوده شدن زود هنگام این باطری‌ها می‌شود.
-     در مکان‌های داغ و گرم نزدیک وسایل گرمازا این باطری‌ها را نگه‌داری نکنید.

قیمت این سمعک‌ها چقدر است؟

با توجه به این تکنولوژی پیشرفته این سمعک‌ها هم‌چنین وسایل جانبی آن قیمت آن بین 5 تا 15 میلیون می‌باشد.

انواع سمعک‌های قابل شارژ

 

سمعک برنافن

 

سمعک آلفاAlpha bernafon

جدیدترین محصول شرکت برنافون که به صورت داخل گوشی و پشت گوشی در اختیار کاربران قرار گرفته است.
استفاده از تکنولوژی هیبرید (تلفیق دو فناوری)، بهترین عملکرد را محیط های مختلف شنوایی ایجاد کرده است. این سمعک به بهبود درک گفتار و راحتی گوش دادن در محیط های پر سروصدا کمک می کند. سمعکهای آلفا در چند سطح تکنولوژی، قابل شارژ و دارای بلوتوث، موجود می باشد.

جدیدترین سمعک شرکت برنافون از نوع پشت گوشی ریک و شارژی با کیفیت صدای بالا و پردازش سریع صدای محیط آلفا برنافون می­باشد. سمعکهای آلفا از نوع ریک و پشت­گوشی بوده که با هر 3 ساعت شارژ کامل، به مدت 24 ساعت می­توان از این سمعک استفاده نمود. سمعکهای آلفا در سطوح مختلف تکنولوژی آلفا (1، 3، 5، 7 و9)موجود بوده و دارای سطوح قیمتی متفاوتی می­باشد.


سمعک Viron

جز جدیدترین سمعک‌های قابل شارژ شرکت برنافن بوده مناسب برای کم‌شنوایی ملایم تا شدید، بسیار کوچک، هوشمند وایرلس، به سبک Mini Rite با شارژ یون، لیتیومی با 5 ساعت شارژ 16 ساعت کار می‌کند. این سمعک‌ها در سطوح مختلف تکنولوژی (3، 5، 7) موجود می‌باشد.

 



سمعک Zerena

این سمعک از نوع پشت گوشی و Ric بوده و دارای تکنولوژی بسیار پیشرفته هوشمند وایرلس، و دارای مدارات ضد فیدبک و ضد نویز قوی، که از تکنولوژی Z-Power و باطری‌های روی نقره) که قابلیت تعویض دارند در این سمعک‌ها استفاده می‌شود.


سمعک‌های ریساند قابل شارژ

 



سمعک Linx QuattroLT6
 

جز پیشرفته‌ترین و جدیدترین سمعک‌های ریساند بوده که دارای باطری قابل شارژ یون - لیتیوم بوده که بنا به اظهارات شرکت با 3 ساعت شارژ در حدود 24 تا 30 ساعت سمعک کار می‌کند. این سمعک‌ها دارای 3 سطح تکنولوژی هوشمند داینامیک، دارای پردازش فوق سریع، دارای بلوتوث، به صورت پشت گوشی، Ric موجود می‌باشد. این سمعک مناسب برای کم‌شنوایی ملایم تا شدید و قابلیت اتصال به گوشی‌های آیفون را داراست.

سمعک Linx 3DLT6DRWZ 

این سمعک جز سمعک‌های قابل شارژ با باطری‌های روی نقره و سیستم Z- Power می‌باشد. این سمعک‌ها دارای شارژ آسان و باطری‌های قابل تعویض با باطری‌های یک‌بار مصرف معمولی، در تمام سطوح تکنولوژی، با صدای شفاف و تکنولوژی‌های مختلف مدیریت صدا و قیمت مناسب به بازار عرضه شده است.

سمعک‌های قابل شارژ اتیکن

سمعکoticon real


جدیدترین سمعک شرکت اتیکن2022، با پلتفرم پردازشی سریع پلاریس آر(Polaris R). دارای صدای باکیفیت و شفاف، و دارای مدارات ضدفیدبک قوی، دارای تکنولوژی تثبیت صدای باد و نویزهای ناگهانی، قابل شارژ و باطری خور، که به صورت پشت گوشی ریک(رسیور داخل کانال)در اختیار کاربران کم شنوا قرار گرفته است


سمعک opn

از سال 2017 به بازار عرضه شده که در ابتدا به صورت شارژ با باطری (روی، نقره) و سیستم Z- Power بوده و در سال 2018 سمعک Mini Rit opns را تولید کرده که با باطری یون- لیتیوم سازگار می‌باشد. این سمعک‌ها دارای تکنولوژی بسیار پیشرفته‌ای بوده که با 3 ساعت شارژ 24 ساعت کار می‌کنند و دارای تکنولوژی مدیریت وزوز، مدیریت صوت، با پلتفرم بسیار سریع Velox دارای بلوتوث، مقاوم در برابر گرد و خاک و آب و تعریق IP68 و قابلیت اتصال به موبایل‌های هوشمند و استفاده از اپلیکیشن Oticon on تنظیم صدای سمعک توسط کاربر، و در سه سطح تکنولوژی opn1,2,3 موجود می‌باشد.
                                                                                                 

سمعک‌های قابل شارژ فوناک

سمعکهای با پلتفرم لومیتی فوناک

سمعکهای با پلتفرم لومیتی فوناک از سال2022 میلادی به صورت پشت گوشی ریک(Ric) قابل شارژ در اختیار کاربران کم شنوا قرار گرفته است.
این مدل سمعک(Audeo lumity) دارای یادگیری ماشینی مبتنی بر هوش مصنوعی برای شناسایی دقیق محیط صدا می باشد که باعث افزایش درک گفتار برای کاربر می شود. از تکنولوژی های دیگر به کار رفته در لومیتی، استفاده از حسگر گفتار است که جهت سیگنال گفتاری را به راحتی و سریع تشخیص می دهد. این سمعکها قابلیت وصل شدن به گوشیهای اندروئید و آیفون را داراست.

جدیداً شرکت فوناک سمعکهای با پلتفرم لومیتی را فقط به صورت شارژی تولید کرده است که مدل پشت گوشی و قوی(Naida) و مدل های ریک آن و پشت گوشی معمولی(Bolereo) همگی از نوع شارژی می باشند. یکی از ویژگی ها و خصوصیات سمعکهای شارژ فوناک، دوام و استحکام این سمعکها است که نسبت به بقیه برندها دیرتر فرسوده و خراب می شوند. مدل شارژی پلتفرم لومینی و پارادایز با هر 3ساعت شارژ به مدت 24 ساعت سمعک را روشن نگه می دارند و نوع باطری مورد استفاده از نوع یون ـ لیتیوم می باشد. سطوح تکنولوژی این سمعکها 90,70,50,30 می باشد که سطح30 آن پایین ترین تکنولوژی و سطح90 آن دارای بالاترین تکنولوژی بوده و دارای قیمتهای متنوعی می باشد.

phoonak lpmity


سمعک Bolero Marvel

این سمعک از نوع پشت گوشی بوده دارای پلتفرم بسیار قوی هارول هوشمند وایرلس، دارای بلوتوث، مناسب برای کم‌شنوایی‌های ملایم تا شدید و دارای طراحی زیبا و صدای شفاف و در چهار سطح فناوری  (80، 70، 50،30 ) موجود می‌باشد.

 

سمعکAudeo Marvel

سمعک پشت گوشی Ric، با پلتفرم پیشرفته Marvel قابلیت اتصال به تلفن‌های اندروئیدی و Ios دارای تله‌کویل (درنوع RT) دارای باطری یون، لیتیوم، ساخته شده در چهار فناوری، قابلیت استفاده از تلفن به صورت دو گوشی، قابلیت وصل شدن به وسایل صوتی تصویری، قابلیت تنظیم از راه دور، دارای Power bank برای شارژ در مسافرت‌ها به صورت محدود.


سمعک Audeo belong

Ric قابل شارژ، دارای باطری یون- لیتیوم، در چهار سطح فناوری، هوشمند وایرلس دارای پلتفرم پیشرفته belong و برنامه پیشرفته Sound cover2، دارای مدارات ضد فیدبک قوی، بلوتوث، کاهش دهنده نویز محیط، بسیار کوچک و صدای شفاف قابلیت وصل شدن به وسایل صوتی تصویری را داراست.


سمعک Bolero Belong

از نوع پشت گوشی با پلتفرم پیشرفته belong مناسب برای افت شنوایی متوسط تا شدید در چهار سطح فناوری و طراحی منحصر به‌فرد و دارای باطری یون لیتیوم، که با 5 ساعت شارژ سمعک 24 ساعت کار می‌کند.


سمعک Naida belong

اولین سمعک قابل شارژ مناسب برای کم‌شنوایی شدید تا عمیق با باطری یون- لیتیوم در سه سطح فناوری (90 و 70، 50)، دارای تله‌کویل، شارژ آسان که با 5 ساعت شارژ 24 ساعت از سمعک می‌توان استفاده کرد.


سمعک‌های قابل شارژ زیمنس

سمعکهای با پلتفرمAx (Pure, Motion, Insio)

جدیدترین تکنولوژی شرکت سیگنیا(زیمنس سابق)که با پردازش همزمان صدای گفتار و صدای زمینه، صدای گفتار و نویز را به صورت واضح و مشخص برای کاربر ایجاد می کند و درک آن را به صورت مجزا آسان می نماید. سمعکهای با پلتفرمAx در انواع داخل گوشی، پشت گوشی موجود بوده قابل شارژ، دارای بلوتوث، مقاوم در برابر گرد و خاک و رطوبت. از دیگر ویژگی های این سمعک ها می باشد. سمعکهای شبیه هندزفری، و سمعک داخل گوشی قابل شارژ نیز جزء این سمعکها می باشد.

این مدل سمعکها از نوع پشت گوشی و پشت گوشی ریک بوده که با هر بار شارژ به مدت3 ساعت به مدت24 ساعت می توان از این سمعکها استفاده نمود. سمعکهای با پلتفرمAx دارای تکنولوژی پردازش همزمان صدا و نویز بوده به صورتیکه صدا را بسیار شفاف و با نویز پایین به گوش کاربر می رساند. استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی و یادگیری محیطی به این سمعکها این امکان را می دهد که در محیط های مختلف، تنظیمات مختلفی را برای مددجو فراهم نماید. در مدل های استایلتتوکِیس شارژر قابل حمل بوده و به مانند پاوربانک عمل می کند و با هر بار شارژ، بدون اتصال به برق می توان تا 3دفعه سمعک را به طور کامل شارژ نمود. از مزایای کیسهای شارژر سمعک استایلتتو قابل حمل بودن آن در مسافرتها و در مکانهایی که امکان اتصال به برق نمی باشد می توان اشاره نمود.

 

 


سمعک‌های Styletto

مناسب برای کم‌شنوایی ملایم تا متوسط، دارای طراحی جذاب و فوق العاده دارای قابلیت اتصال خیلی قوی با وسایل هوشمند و وسایل ارتباطی، صدای شفاف و فوق العاده، با سه ساعت شارژ کامل سمعک 24 ساعت کار می‌کند و با 30 دقیقه شارژ 6 ساعت سمعک کار کرده و دارای تکنولوژی بسیار

 



سمعک Charge and go- Motion Nx

این سمعک از نوع پشت گوشی بوده و مناسب برای کم‌شنوایی خفیف تا شدید به صورت پشت گوشی با قالب‌های از پیش ساخته شده یا سفارشی، بر روی گوش بیمار قرارمی‌گیرد. این سمعک در پنج 5 سطح تکنولوژی Nx 
(1, 2, 3, 5, 7) موجود بوده، هوشمند وایرلس و قابلیت اتصال به وسایل صوتی و تصویری را داراست. نوع باطری این سمعک یون- لیتیوم بوده که با 5 ساعت شارژ کامل 17 ساعت عمر شارژ باطری آن می‌باشد و در 30 دقیقه شارژ 6 ساعت سمعک کار می‌کند. دارای شارژ آسان و قابلیت اتصال مستقیم به گوشی‌های آیفون نیز می‌باشد.

 



سمعک Pur charge and go

به صورت پشت گوشی Ric بوده بسیار کوچک و مناسب برای کم‌شنوایی ملایم تا متوسط، دارای باطری یون لیتیوم، و Ip68، دارای کلید سوئیچ جهت تغییر برنامه در پنج سطح تکنولوژی Nx (1, 2, 3, 5, 7) دارای بلوتوث و سازگار با اپلیکیشن‌های موبایل.


سمعک‌های قابل شارژ یونیترون



سمعک Moxi fit R

هوشمند داینامیک، مناسب برای کم‌شنوایی ملایم تا شدید، دارای باتری‌های نقره- روی و قابل تعویض با باطری‌های یک‌بار مصرف دارای پلتفرم قوی و پیشرفته Tempus، دارای بلوتوث و قابلیت وصل شدن به وسایل جانبی

 



سمعک Moxi JumPR
 

هوشمند وایرلس از نوع Ric، مناسب برای کم‌شنوایی ملایم تا شدید، دارای پلتفرم بسیار پیشرفته Discover، دارای باطری یون لیتیوم، با تکنولوژی بالا و اندازه بسیار کوچک

سمعک‌های قابل شارژ ویدکس

 

سمعک Widex Moment

شرکت ویدکس جدیدترین محصول خود یعنی Widex moment که به صورت داخل گوشی، پشت گوشی و ریک با تکنولوژی صدای طبیعی و خالصPure Sound، Zerodelay (تأخیر صدای صفر)به بازار عرضه کرده است. این مدل سمعک از نوع شارژی و باطری خوب بود. و قابلیت وصل شدن به گوشیهای اندروئیدی و آیفون را داراست.
شرکت ویدکس دانمارک سمعکهای جدید خود با پلتفرم مامنت و با استفاده از تکنولوژی صدای طبیعی و تأخیر صدای صفر و به کار بردن هوش مصنوعی و از نوع شارژی از سال 2020 برای استفاده کاربران سمعک ارائه نمود. سمعکهای پشت گوشی ریک شارژی دارای باطری یون لیتیوم بوده که با هر بار شارژ به مدت 3 ساعت تا 24 ساعت می توان از سمعکها استفاده نمود. از ویژگی های بارز سمعکهای شارژی ویدکس، شارژ سریع و کامل و مقاومت آن در برابر رطوبت و گرد و خاک می توان اشاره نمود.

 



سمعک EVOKZ

از نوع هوشمند وایرلس، دارای باطری‌های قابل شارژ روی نقره، و سیستم Z power (نسل دوم Z power) دارای ظرفیت بالای شارژ و از بهترین باطری‌های قابل شارژ که بیش از 20% نسبت به نسل‌های قبلی Z power، عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد. این باطری‌ها (نسل دوم روی، نقره) در مقابل رطوبت و گرد و غبار مقاومت بیش‌تری از خود نشان می‌دهد. پایه‌های شارژ این سمعک‌ها دارای سیستم رطوبت‌گیر نیز می‌باشند. برای مطالعه بیشتر در مورد برند ویدکس و سمعک های آن می توانید به بخش سمعک ویدکس مراجعه کنید.

سمعک‌های قابل شارژ رکستون

سمعک رکستون با پلتفرمBicore

شرکت رکستون که زیرمجموعه کمپانی سیوانتوس می باشد، پلتفرم bicore با دو هسته پردازشی و پردازش همزمان صدا و نویز، به بازار عرضه کرده است. سمعکهای با این پلتفرم دارای کیفیت صدای مطلوب، و شفاف بود و باعث افزایش بیشتر درک گفتار در کاربران کم شنوا شده است. سمعکهای با این پلتفرم در انواع داخل گوشی و پشت گوشی موجود بوده و قابلیت وصل شدن به گوشیهای اندروئید و آیفون را دارا می باشند.



سمعک Stellar

این سمعک رکستون از نوع Ric بوده و دارای باطری یون-  لیتیوم، هوشمند وایرلس در سطوح مختلف تکنولوژی (با پلتفرم Mycore، trucore) بسیار کوچک و دارای طراحی فوق العاده و صدای شفاف مناسب برای کم‌شنوایی ملایم تا شدید با قیمت مناسب و متنوع.

رنگ‌های مختلف چراغ‌های شارژر نشانه چیست؟

-   چراغ سبز چشمک‌زن نشان‌دهنده در حال شارژ شدن سمعک‌ها می‌باشد.
-    چراغ سبز ثابت نشان‌دهنده شارژ کامل سمعک می‌باشد.
-    چراغ قرمز ثابت نشان می‌دهد که سمعک شارژ نمی‌شود.
-    چراغ چشمک‌زن قرمز نشان می‌دهد که پایه شارژ در دمای خارج از استاندارد قرار دارد.

کلینیک سمعک اشراق آماده ارائه و تجویز انواع سمعک‌های قابل شارژ می‌باشد. برای مشاوره با شماره تلفن 09198375085 تماس بگیرید و از خدمات ما برخوردار شوید.

امتیاز دهید :
نظرات کاربران
ارسال نظر
user_name
فریماه ۱۹ آبان ۱۳۹۹
سلام. میخواستم بپرسم سمعک های شارژی حدودا چقدر شارژ نگه میدارن؟
user
سمعک اشراق ۱۹ آبان ۱۳۹۹
سلام دوست گرامی. مدت نگهداری شارژ سمعک ها بسته به نوع سمعک و باطری استفاده شده متفاوت هستش.
user_name
کاظمی ۱۹ آبان ۱۳۹۹
سلام. سمعک های شارژی رو از کجا میشه تهیه کرد که مطمئن باشه؟
user
سمعک اشراق ۱۹ آبان ۱۳۹۹
سلام دوست عزیز. شما می تونید بعد از مراجعه به کلینیک و انجام معاینات، سمعک رو به همراه گارانتی از کلینیک اشراق تهیه کنید.