سمعک اینتنت اتیکن  Oticon intent
۲۱ خرداد ۱۴۰۳

شرکت اتیکن جدیدترین سمعک خود را در سال 2024 به کاربران خود معرفی کرد. Intent با پلتفرم جدید Sirius و با بدنه بازطراحی شده و با استفاده از تکنولوژی DNN یا Deep Neural Network (شبکه عمیق عصبی) که باعث افزایش وضوح گفتار در نویز پس زمینه می­شود.

همچنین این تراشه دارای تکنولوژی more Sound intelligence 3 هست که هر چه بهتر نویز محیط را کاهش می­دهد. سمعک­های قدیمی­تر صدا را تقویت می­کند و با پردازش صدا و کاهش نویز محیط درک بهتری را برای کاربران ایجاد می­کند، اما این تقویت و پردازش برای همه افراد یکسان می­باشد و متناسب با نیازهای شنیداری هر فرد در مکان­های مختلف نمی­باشد. متأسفانه سمعک­های سنتی یک رویکرد (یک اندازه برای همه) را اتخاذ می­کنند و بدون توجه به نیازهای شنیداری، میزان ثابتی از پشتیبانی شنوایی را ارائه می­دهند. این ممکن است گوش دادن و تعامل با دیگران را دشوارتر کند.

 

همانند قبل با intent در زندگی و مکالمات شرکت کنید

ما ابتدا به مغز فکر می­کنیم این رویکرد را brain hearing یا شنوایی مغز می­نامیم. این بدین معناست که ما سمعک­هایی را تولید می­کنیم که از روش طبیعی مغز برای پردازش صدا پشتیبانی می­کند. فناوری شنوایی مغزی مبتنی بر حسگر حرکات-محیط و مکالمه، برای تشخیص آنچه می­خواهید و نیاز دارید به آن گوش دهید استفاده می­کند و به شما اجازه می­دهد بر روی مکالمات مهم تمرکز کنید.

 

مزایای پلتفرم جدید

  • شفافیت

واضح­تر بشنوید، بیشتر درگیر باشید و بشنوید و از زندگی کاملاً لذت ببرید.

  • اعتماد به نفس

در هر لحظه احساس اطمینان کنید که از گفتگوی صمیمی با دوستان خود لذت ببرید.

  • شناخت

به شما کمک می­کند که ذهن خود را متمرکز هوشیار و درگیر کارهای مهم نمایید.

  • پشتیبانی شده با اولین حسگرهای 4 بعدی

نیازها و مقاصد شنیداری از طریق حرکات سر و بدن منعکس می­شود  Oticon intent اطلاعات مربوط به حرکات سر و بدن، فعالیت­ مکالمه و محیط صوتی را با استفاده از حسگرهای 4 بعدی تلفیق می­کند.

  • حسگرهای 4 بعدی صدا

سنسورهای محیط اکوسنیک

جزئیات صحنه صدا در زوایای 360 درجه را جمع آوری می­کند تقویت صدا در محیط­های مختلف ، متفاوت می­باشد.

  • حسگرهای حرکت سر

کار بر سر خود را چگونه حرکت دهد تا موقعیت ارتباطی بهتری را درک کند.

  • حسگرهای حرکت بدن

حسگرهای حرکت فیزیکی، به آگاهی فضایی فرد کمک می­کند.

  • فعالیت مکالمه

نظارت بر وجود یا عدم وجود مکالمه به اولویت بندی گفتار کمک می­کند.

حال نگاهی می­کنیم به نکات مثبت و منفی این سمعک:

نکات مثبت:

  • استفاده از DNN یا فناوری هوش مصنوعی پیشرفته برای تشخثیص بهتر محیط­ها و وضوح گفتار در نویز استفاده می­شود.
  • استفاده از حسگرهای 4 بعدی

برای ایجاد تنظیمات تطبیقی صدا بر اساس حرکت سر و بدن و تغییرات محیط اکوستیکی کاربرد دارد و درک صدا را بهبود می­بخشد.

  • اتصال پیشرفته
  • قابلیت شارژ سریع­تر
  • تطبیق پذیری

نکات منفی:

  • طراحی حجیم­تر

در زمانی که سمعک­ها به سمت کوچک شدن حرکت می­کنند، بزرگی و حجم سمعک باعث ناراحتی افراد مخصوصاً آن­هایی که عینک دارند، می­شود.

  • حذف سوئیچ راکر

طراحی تک دکمه ممکن است انعطاف پذیری برای برخی از کاربران در مقایسه با مدل­های قبلی را کاهش دهد.

  • تعویض باطری

عدم امکان تعویض باطری در محل ممکن است برای کاربرانی که مشکل باطری دارند، ناراحت کننده باشد و نیاز است برای تعمیر دستگاه به شرکت ارسال شود.

 

Oticon-hearingaid

 

طراحی جدید و راحتی

علی رغم نما که حجیم خود را نشان می­دهد، این مدل فرم جمع و جورتری نسبت به مدل­های قبلی  دارد و برای کسانی که از عینک استفاده می­کنند، مناسب می­باشد. برداشتن دکمه کم و زیاد کردن سمعک باعث کوچک­تر شدن آن شده است، این مدل در 9 رنک مختلف تولید شده است.

 

تکنولوژی داخلی پیشرفته

نوآوری و تکنولوژی جدید سمعک­های اینتنت استفاده از تراشه Sirius می­باشد.

این تراشه توانایی سمعک را برای ارائه گفتار واضح­تر در محیط­های پر سر و صدا افزایش می­دهد که این کار از واین More Sound Intelligence و شبکه عصبی عمیق  (DNN) افزایش می­یابد. استفاده از هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشینی با استفاده از تکنولوژی (DNN) باعث می­شود سمعک تا 12 میلیون ورودی صدا را آموزش ببیند و با یادگیری در موقعیت­های مختف شنیداری بتواند پردازش را در محیط جدید انجام دهد. هدف کلی این است که به سمعک اجازه دهیم مانند مغز کار کند و نمایش دقیق­تری از صدا و دسترسی بهتر به گفتار در موقعیت­های پر سر و صدا ا ممکن سازد. با استفاده از تکنولوژی  More Intelligence 3 کاهش نویز تا 12 دسی بل را اعمال می­کند و توانایی شما بر این مشارکت در مکالمات گروهی را افزایش می­دهد که نسبت به سمعک­های قبلی 35% وضوح نسبتاً بهتری از گفتار را دریافت خواهید کرد.

 

مزایای فناوری استفاده از حسگرهای 4 بعدی

این فناوری و نوآوری برای تطبیق تنظیمات سمعک بر اساس حرکات سر و بدن ، فعالیت مکالمه و محیط صوتی ساخته شده است که این وعده را می­دهد تا 15 درصد در محیط­های شلوغ و پویا مثل رستوران­ها با تنظیم پاسخ­هاس سمعک درک گفتار را افزایش می­دهد. نیازهای شنوایی افراد همیشه یکسان نیست سنسورها تشخیص می­دهند که نیازهای شنیداری کاربر چه زمانی تغییر می­کند و مطابق با آن تنظیمات سمعک را تطبیق می­دهد و دسترسی به صداها و گفتار در محیط صوتی افزایش می­دهد.

 

intent-oticon-hearingaid

 

 

قابلیت اتصال پیشرفته

این سمعک­ها قابلیت وصل شدن به گوشی­های مختلف را دارا می­باشد، همچنین با نسخه جدید بلوتوث قابلیت وصل شدن به تبلت­ها و وسایل­ صوتی و تصویری دیگر را دارا می­باشد.

سمعک­های اینتنت از نوع هوشمند وایرلس بوده و از نظر ظاهری به شکل پشت گوشی Ric و در چهار سطح عملکردی (1 , 2 , 3 , 4) Intent به ترتیب 24, 32, 48, 64 کاناله تقسیم بندی می­شود. نوع چهار آن پایین­ترین مدل و نوع یک آن بالاترین مدل می­باشد. سمعک­های اینتنت قابلیت وصل شدن به گوشی­های اندروید و (IOS) آی او اس را دارا می­باشند و در انواع شارژی و باطری خود تولید شده است. این سمعک­ها قابلیت هندزفری شدن با مصرف کم انرژی را نیز دارا می­باشند و با استفاده از اپلیکیشن اتیکن قابلیت تنظیم توسط خود داراست.

کلینیک سمعک اشراق آماده مشاوره و پاسخگویی در مورد سمعک­های Intent می­باشد.

شماره تماس ما: 09198375085

امتیاز دهید :
نظرات کاربران
ارسال نظر