4 مورد از بهترین سمعک های قابل شارژ

4 مورد از بهترین سمعک های قابل شارژ
۱۸ تیر ۱۴۰۲

شناخت بهترین سمعک های قابل شارژ کمک می کند با توجه به مدت زمانی که از سمعک استفاده می کنید بتوانید بدون نگرانی و استرس از ناگهانی تمام شدن باطری با خیالی راحت از آن استفاده کنید.

 

انواع سمعک از نظر منبع تغذیه

سمعک‌ها از نظر منبع تغذیه و انرژی (باطری) به دو گروه دسته بندی می شوند:

  1. گروه اول سمعک‌هایی هستند که دارای باطری یکبار مصرف و قابل تعویض هستند‌‌.
  2. گروه دوم سمعک‌هایی که دارای باطری‌های قابل شارژ می‌باشند و نیاز به تعویض باطری ندارند.

اخیراً سمعک‌های شارژی مورد استقبال بسیاری از کاربران قرارگرفته است در این نوشتار ابتدا به برسی مزایا و معایب سمعک شارژی می‌پردازیم. پس از آن چند مدل معروف از سممک‌های شارژی را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

 

مزایا و معایب سمعک های قابل شارژ

  • مقرون به صرفه بودن: فرد نیاز به خرید منظم باطری ندارد و هزینه‌ایی بابت آن نمی‌پردازد.
  • دوام: باطری قابل شارژ و ثابت بود. و قابلیت تعویض توسط کاربر را ندارد این باعث می‌شود درب باطری باز و بسته نشود و عمر سمعک‌ها افزایش پیدا می‌کند.
  • عمر باطری طولانی‌تر: بیشتر سمعک‌های قابل شارژ دارای باطری‌های یون_ لیتیومی است که دوام بیشتری دارند و سالها می‌توان از آنها استفاده کرد.
  • استفاده آسان: در مقایسه با باتری‌های یکبارمصرف که برای افراد مسن با لرزش دست و کم‌بینا تعویض آن سخت می‌باشد استفاده از باتری‌های شارژی راحت و آسان به‌نظر می‌رسد.
  • سازگاری با محیط زیست: دیگر نیاز نیست کاربر باتری سمعک را دور بی اندازد بنابراین برای حفظ محیط زیست بهتر می باشد.
  • بدون خطر بلع یا جاگذاری در گوش و بینی: باتری‌های یکبارمصرف در صورت افتادن در خانه ممکن است توسط کودکان یا حیوانات خانگی بلعیده شود. همچنین دیده‌شده که کودکان باتری‌ها را در گوش و بینی خود قرار می‌دهند. 

از معایب سمعک شارژی اتکا آن‌ها به شارژرها می‌باشد. که در صورت نبود شارژر و اتصال به دیگر نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد در مسافرت‌های طولانی باعث دردسر و مشکلاتی می‌شود برای رفع این مشکل از شارژرهای کوچک که مانند یک پاور بانک عمل می‌کند و بدون نیاز به اتصال به برق تا چهار بار سمعک را شارژ می‌کنند. هم چنین با توجه به سایز محدود باتری‌های یون، لیتیوم اندازه این سمعک‌ها ثابت و به شکل و به یک‌شکل می‌باشد.

 

برترین سمعک‌های شارژی

Livio edgh

Livioedgh - برترین سمعک‌های شارژی

برترین سمعک های شارژی شرکت استارکی (starkey livio edgh) در استایلهای پشت گوشی ric (یک در سیور داخل کانال) ، داخل گوشی بزرگ (fullshell) و داخل گوشی متوسط (canal) موجود می‌باشد.  شرکت استارک انواع مختلفی از شارژرها را معرفی کرده که کاربر می‌تواند با 3/5 ساعت شارژ کامل در حدود ۲۴ ساعت از این سمعک‌ها استفاده نماید. این شرکت شارژرهای کوچکی را طراحی کرده که در مسافرت‌ها کارآیی دارند و بدون این‌که به برق وصل متصل شوند تا چهار بار سمعک‌ را شارژ می‌کنند. یعنی خود شارژرها مثل پاور بانک عمل می‌کنند. این سمعک‌ها از نوع هوشمند پیشرفته وایرلس بوده و قابلیت اتصال به گوشی‌های همراه را دارد.

 Phonak AudeoB _R

Phonak AudeoB - بهترین سمعک قابل شارژ

این مدل از سمعک فوناک از نوع Ric بوده، هوشمند وایرلس که قابلیت اتصال به گوشی‌های همراه و وسایل جانبی را دارد. این سمعک در تکنولوژی مختلف (۳۰،۵۰،۷۰،۹۰) برای رفع نیاز کاربران کم‌شنوا به بازار عرضه‌شده است، به گفته‌ی کمپانی فوناک این سمعک‌ها با وصل شدن به شارژر و در حدود سه ساعت کامل شارژ قادر است تا بیست و چهار ساعت برای ما کار کند و بعد از شارژ ۳۰دقیقه‌ای تا ۶ ساعت روشن می‌باشد. فوناک بیان می‌کند که مدل‌های قابل شارژ حداقل برای ۶ ساعت عمر دارد و نسبت‌به باتری‌های یکبارمصرف قابل‌اعتمادتر می‌باشند.

طبق نتایج آماری که به فوناک منتشر کرده از هر ده نفر کاربر سمعک نه نفر در استفاده از سمعک فوناک ابراز رضایت کرده و از خدمات پس‌از فروش و گارانتی برخوردار شدند. همچنین شرکت فوناک مینی شارژرهای کوچکی را به‌طور کامل به بازار عرضه کرده که قابل‌حمل بوده و در مسافرت‌ها می‌توان از آن استفاده نمود.

Signia pure & go x

Signia pure & go cx

یکی از مدل‌های قابل شارژ شرکت سیگنیا (سمعک زیمنس سابق) که به‌صورت ric به بازار عرضه‌شده و دارای سطوح مختلف تکنولوژی (۳،۵،۷) و با پلتفرم جدید X دارای سنسور‌های حرکتی آکوسیتکی بوده قابلیت اتصال به گوشی‌های همراه را دارد. این سمعک‌های هوشمند وایرلس و در رنگ‌بندی‌های مختلف به بازار عرضه شده‌است. سیگنیا ادعا می‌کند که با شارژ کامل ۳ تا ۴ ساعته، این سمعک‌ها تا ۲۴ ساعت کار می‌کنند و با سی دقیقه شارژ سریع تا شش ساعت روشن می‌باشند.

بهترین سمعک قابل شارژ - Styletto 

برترین سمعک قابل شارژ

از سمعک‌های ریک و اسلیم (باریک) سیگنیا (زیمنس سابق) که در سطوح تکنولوژی مختلف (۳،۵،۷) و به‌صورت هوشمند وایرلس یا پلتفرم x ساخته شد و به بازار عرضه شده‌است. این سمعک‌ها دارای رنگ‌بندی‌های مختلف بوده که قابلیت اتصال به گوشی‌های همراه و وسایل جانبی را دارد. این سمعک‌ها دارای شارژرهای کوچک و قابل‌حمل بوده که به‌صورت پاور بانک عمل می‌کند و بدون اتصال به برق ۳ تا ۴ بار سمعک‌ها را به‌طور کامل شارژ می‌کند. طبق گفته‌ی زیمنس با شارژ کامل این سمعک کاربر تا بیست و چهار ساعت می‌توانند از آن استفاده نمایند.

 

امتیاز دهید :
نظرات کاربران
ارسال نظر