اجزا سمعک پشت گوشی Ric
۰۹ آبان ۱۴۰۰

برای دانستن اجزای سمعک پشت گوشی Ric باید بدانید Ric  مخفف Reciver in canal  یا رسیور داخل گوش می باشد که در طبقه بندی سمعکهای پشت گوشی به حساب می آید و تفاوت آن با سمعکهای پشت گوشی استاندارد این است که رسیور سمعک به جای این که در محفظه ای در قاب سمعک پشت گوش قرار بگیرد از طریق یک سیم در داخل مجرای گوش جاگذاری می شود و این باعث کوچک شدن سمعک وبه دلیل نزدیکی رسیور به پرده گوش، افزایش کیفیت صدا را به همراه دارد. برای مشاهده قیمت سمعک پشت گوشی ریک بر روی لینک کلیک نمایید.

پس تفاوت این سمعکها با سمعکهای پشت گوشی معمولی استاندارد، در جدا بودن رسیور از سمعک و کوچک بودن سایز آن می باشد. به طور کلی اجزاءِ این سمعکها به دو بخش اجزاء داخلی و خارجی تقسیم بندی می شود که نگاهی کلی به این اجزاء ،وتوضیحاتی در مورد آن ارائه می کنیم.

سمعکهای امروزی شبیه کامپیوتر های کوچکی هستند که برای گوش شما و بهتر شدن شنوایی شما با فن آوری پیچیده ساخته شده اند.اگرچه شما لازم نیست بدانید این فن آوری ها چگونه کار می کنند اما دانستن این که سمعک ها از چه اجزایی تشکیل شده اند و آشنایی با این اجزا، در نحوه ی استفاده و رفع مشکلات احتمالی به شما کمک می کند. در این نوشتار می خواهیم اجزاء سمعک پشت گوشی Ric  را به شما عزیزان معرفی کنیم.

 

اجرای سمعک پشت گوشی Ric

  • پوست سمعک
  • کابل
  • رسیور
  • میکروفون
  • کلید ولوم
  • درب باطری 
  • نام سازنده
  • نشانگرر رسیور (چپ و راست)
  • دامی با گنبد پلاستیکی
  • نشانگر چپ و راست سمعک
  • محل شارژر

 

اجرای سمعک پشت گوشی Ric

 

اجزا داخلی سمعک پشت گوشی Ric

اجزای داخلی سمعک پشت گوشی Ric در محفظه یا قاب سمعک در پشت گوش قرار می گیرند که شامل میکروفون ،آمپلی فایر، دکمه تغییر دهنده ولوم ، منبع تغذیه(جا باطری) می باشد.

میکروفون

میکروفونها صداها را جمع آوری کرده و این صداها را به سمت آمپلی فایر هدایت می کند. با تکنولوژی جدید میکروفونها که دارای پردازنده های پیشرفته صدا می باشند می توانند با پردازش صدا بین صدا و نویز تمایز قائل شوند و درک مکالمات در محیطهای پر سروصدا برای کاربر آسان شود.

آمپلی فایر

دراین جا صدا تبدیل به امواج الکتریکی شده و بسته به نوع،شکل و میزان کم شنوایی، با توجه به تنظیمی که متخصص شنوایی اعمال می کند صدا را تقویت می کند.

منبع تغذیه سمعک پشت گوشی Ric

همان باطری سمعک است که انرژی لازم را برای سمعک فراهم  می کند بسته به مدل سمعک باطری ها ممکن است یکبار مصرف و قابل تعویض ویا شارژی باشد هرچه باطری سمعک بزرگتر باشد ظرفیت آن بیشتر بوده و عمر استفاده از آن افزایش می یابد.

کلید و دکمه های سمعک

بعضی از سمعکها دارای دکمه تغییر ولوم صدا و دکمه تغییر برنامه می باشند. دکمه ولوم صدا، صدا را کم و زیاد می کند و دکمه تغییر برنامه، برنامه های مختلف شنوایی که توسط متخصصین شنوایی سنجی بر روی سمعک اعمال شده است را تغییر می دهد.

 

اجزا خارجی سمعک پشت گوشی Ric

سیم

سیم نازک با روکش پلاستیکی که از بدنه سمعک به بلندگو متصل می گردد این سیم سیگنالهای الکتریکی تقویت شده را به رسیور می رساند.

رسیور یا بلندگو

رسیور سمعک پشت گوشی Ric صدا را از طریق میکروفونها جمع آوری و پردازش می شود و درآمپلی فایر تبدیل به امواج الکتریکی و بسته به کم شنوایی تقویت می شود پس از آن این امواج، از طریق یک قطعه کوچک الکترونیکی به نام رسیور تبدیل به امواج صوتی و اکوستیکی می گردد و به داخل مجرای گوش هدایت می شود بسته به شدت کم شنوایی رسیور ممکن است بزرگ یا کوچک باشد.

دام یا گنبدهای پلاستیکی آماده

این پلاستیک ها که به صورت آماده و ساخته شده هستند گنبدی شکل می باشند که برای کم شنواییهای ملایم تا متوسط و در فرکانس های بالا بیشترین کارایی را دارند.این گنبدهای پلاستیکی در سایز های مختلف موجود بوده و به صورت باز یا بسته طراحی شده اندو اگر سایز مناسب برای گوش انتخاب نشود احتمال سوت زدن سمعک افزایش می یابد یکی از مزایای این گنبد های پلاستیکی راحتی در استفاده و نظافت آن می باشد.رسیور داخل این گنبدهای پلاستیکی قرار گرفته و در داخل مجرای گوش قرار می گیرد.

قالب سفارشی و ساخته شده

این قالبها سفارشی و از روی قالب گوش که توسط متخصص شنوایی از داخل مجرا و لاله گوش اندازه گیری می شود ساخته می شود. این قالبها از جنس آکریلیک بوده و به علت درزگیری خوب مجرا احتمال سوت زدن سمعکها را بسیار پایین می آورد.این قالبها بسته به انتخاب رسیور سمعک در اندازه های مختلفی ساخته می شود و مناسب برای کم شنواییهای متوسط تا شدید می باشد.تمیز کردن این قالبها باید براساس دستورالعملها انجام شود.

استفاده از سمعک پشت گوشی ریک

سمعکها با ارسال صداها به مغز،به مغز ما کمک می کنند که صداها را بازیابی کنند و صداهایی که قبلا فراموش شده اند به یادها بیاورند که این بازیابی و یادآوری با استفاده مناسب و منظم و تمرینات شنیدن حاصل می شود اگر با متخصصین شنوایی در ارتباط باشید حتماً به نتایج قابل قبولی در استفاده از سمعک پشت گوشی Ric می رسید.

 

 

امتیاز دهید :
نظرات کاربران
ارسال نظر