سمعک زیمنس با پتلفرم IX
۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

سمعک زیمنس با پتلفرم IX

 

اکتبر 2023 آخرین و پیشرفته‌ترین محصول شرکت سیگنیا زیمنس سابق به نام (IX) Integrated experience برای استفاده کاربران به بازار عرضه شده‌است. نسبت به پلتفرم قبلی، طراحی کلی، عملکرد صدا و قابلیت برنامه‌ها تغییر پیدا کرده‌است. (پلتفرم AX) همچنین برای تنظیم این سمعک متخصصین شنوایی باید از اندازه‌گیری گوش واقعی (Rem) استفاده نمایند.

 

نگاه کلی به نقاط مثبت و معایب

 

نقاط مثبت

  • در موقعیت‌های شلوغ و خانوادگی بهتر می‌شنوید
  • به گوشی‌های آیفون و اندروید وصل می‌شود
  • دارای تله کویل داخلی است
  • عمر شارژ 39 ساعت می‌باشد
  • دارای شارژر قابل حمل می‌باشد

 

نقاط منفی

  • فقط شارژری آن موجود می‌باشد و باطری‌خور آن موجود نیست
  • استفاده از اندازه‌گیری گوش واقعی در تنظیم سمعک
  • حتما باید توسط متخصصین شنوایی تنظیم شود
  • فقط محدود به یک مدل سمعک می‌باشد

 

پلتفرم جدید  Integrated Xperience IX

 

جدیدترین نرم‌افزار و پلتفرم سیگنیا  (IX) که صدا را تقویت کرده و به صورت هوشمند نویز محیط را کاهش داده و ویژگی‌های پردازشی پیشرفته‌ای را برای ما اعمال می‌کند. پلتفرم (IX) توسعه یافته و در امتداد پلتفرم Ax ساخته شده است. پلتفرم Augmented Xperience (Ax) در سال 2022 به بازار عرضه شده که با استفاده از دو پردازشگر همزمان و میکروفون‌های پیشرفته با پردازش همزمان (گوشی) صدا و نویز محیط را همزمان پردازش می‌کند. البته این پردازش براساس ماهیت صدا متفاوت می‌باشد.

سیگینا ادعا می‌کند که فناوری فوکوس افزونه تصویر واقعی بین گفتار و نویز زمینه برای ما ایجاد می‌کند.

 

signia-ix

 

حال پلتفرم (IX) چگونه کار می‌کند؟

 

ویژگی اصلی (افزایش مکالمه در زمان واقعی) افزایش وضوح گفتار در مکالمات گروهی و محیط‌های شلوغ، با آنالیز الگوهای جهتی میکروفون‌ها و ایجاد جریان‌های فوکوس و تمرکزی متعدد بر روی گفتار در جهات مختلف می‌باشد. سمعک‌های با پلتفرم (IX) که جدیدترین تکنولوژی سیگینا می‌باشد از بهبود مکالمه در زمان واقعی استفاده می‌کند. این فناوری به سمعک کمک می‌کند تا با تمرکز بر روی فردی که صحبت می‌کند خود را در مکان‌های پرسر و صدا تنظیم کند.

 نحوه کار این فناوری

1- سمعک‌ها با تجزیه و تحلیل داده‌های زیادی در هر ثانیه کار خود را شروع می‌کند. این تجزیه و تحلیل داده‌ها به سمعک کمک می‌کند تا بفهمد در اطراف شما چه می‌گذرد. بنابراین به شما کمک می‌کند که بهتر بشنوید. این سمعک‌ها فوق‌العاده هوشمند هستند و می‌دانند شما در چه محیطی هستید.

2- بعد از تجزیه و تحلیل صدا سمعک صدای افرادی که با آن صحبت می‌کند تقویت می‌کند. این باعث می‌شود مکالمات واضح در محیط‌های پرسروصدا آسان‌تر شود. این باعث نمی‌شود که صداهای زمینه و اطراف کاملا قطع شود بلکه شما در کنار صدای اصلی و گفتاری می‌توانید آن چه در اطراف شما اتفاق می‌افتد بشنوید.

3- سمعک‌ها 1000 بار در ثانیه به روز می‌شوند به این معناست که آنها همیشه با محیط اطراف شما سازگار هستند. بنابراین شما می‌توانید بخشی از هر مکالمه باشید با استفاده از فناوری بلوتوث نیز می‌توانید به وسایل صوتی، تصویری و جانبی متصل شوید و صدا را با کیفیت بالا دریافت کنید.

4- یک برنامه کاربر وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد تنظیمات سمعک را سفارشی کنید. می‌توانید صدا را تقویت کنید و میزان شفافیت صدا را تغییر دهید و حالت و برنامه‌های مختلف را با توجه به تغییر مکان تغییر دهید.

 

 

راحتی و سبکی

سمعک‌های Pur cxgo Ix بسیار سبک بوده و با وجود باطری ثابت قابل شارژ و تله کویل داخلی وزن آن بسیار کم و سبک می‌باشد.

 

کنترل از راه دور

سمعک‌های Pur cxgo با استفاده از کلید تعبیه شده در پشت سمعک به صورت دستی تنظیم نمود. علاوه بر این با استفاده از اپلیکیشن signia app می‌توان میزان صدا و برنامه‌های سمعک را با توجه به تغییرات محیط تغییر داد.

 

قابلیت شارژ مجدد

به لطف باطری‌های یون – لیتیوم باطری‌ها تا 39 ساعت شارژ را در خود نگه می‌دارند. درصورتی که ورژن‌های قبلی عمر شارژ باطری 36 ساعت در روز بوده و نیاز به شارژ مجدد دارد. اگر در طول روز سمعک‌ها با بلوتوث به وسایل جانبی و موبایل وصل شوند و تمام طول روز به عنوان هندزفری از سمعک‌ها استفاده شود بعد از 5 ساعت شارژ باطری از کار می‌افتد و دوباره نیاز به شارژ دارد. سمعک‌هایی با پلتفرم (IX) دارای شارژرهای قابل حمل می‌باشد و همانند پاور بانک عمل می‌کنند و در حدود 3 تا 4 ساعت سمعک‌ها را شارژ می‌کند.

 

تکنولوژی OVP.2.0 پردازش صدای کاربر

یکی دیگر از ویژگی‌های سمعک زیمنس با پلتفرم (IX) دارا بودن

 

بازخورد و مدارات ضدسوت

با توجه به مدارات ضد فیدبک صوتی که در این سمعک‌ها به کار رفته‌است و به صورت هوشمند کوچک‌ترین، فیدبک و سوت سمعک را شناسایی کرد و آن را حذف می‌کند البته میزان کم شنوایی، تنظیمات و قالب مورد استفاده در فیدبک سمعک تأثیرگذار می‌باشد.

 

 Signia_AX

 

سؤالات متداول

 

تفاوت بین Ax و  Ix در چیست؟

به طور کلی Ix به دلیل تغییر در پردازش میکروفون‌های جهت دار و فوکوس چند منظوره در محیط‌های شلوغ، کیفیت بهبودی از صدا را در اختیار کاربران قرار می‌دهد وضوح گفتار بهبودی برای کاربران ایجاد می‌کند.

عمر باطری‌های قابل شارژ چه قدر است؟

سگینا ادعا می‌کند که با هر بار شارژ 39 ساعت می‌توان از این سمعک استفاده نمود.

آیا سمعک Pure Cxgo Ix  می‌تواند به وزوز گوش کمک کند؟

بله سیگنیا با استفاده از سه صدای پوشش دهنده صدای استاتیک، امواج اقیانوس و ناچ  Notch می‌تواند صدای وزوز شما را کم نماید.

چند سال این سمعک عمر می‌کند؟

عمر این دستگاه 3 تا 5 سال می‌باشد واگر مراقبت خوبی از این سمعک‌ها شود بالاتر از 5 سال نیز عمر خواهدکرد. تمیز کردن و سرویس دوره‌ای این سمعک‌ها باعث بالارفتن عمر این سمعک می‌شود.

 

امتیاز دهید :
نظرات کاربران
ارسال نظر