سمعک های جدید 2021
۲۱ شهریور ۱۴۰۰

پلتفرم Ax سمعک زیمنس

در 4 مه 2021 شرکت زیمنس سمهک جدید خود را با پلتفرم Ax یا Augmented به جهان معرفی شد. این پلتفرم و experience با داشتن برنامه­ های اتوماتیک مختلف برای محیط ­های شنیداری گوناگون، نسبت به تغییرات شنیداری محیط حساس بوده و تغییراتی را بر روی صداهای ورودی اعمال می­کند. این پلتفرم نوعی اولویت­ بندی در تقویت صدا ایجاد می­ کند به­ صورتی که صداهای اصلی و گفتاری را در اولویت تقویت قرار می­دهد و صداهای زمینه واطراف در اولویت بعدی تقویت قرار می­دهد و پردازش می­کند.

به این ترتیب هم صدای گفتار و هم صدای زمینه باهم تقویت و پردازش می­کند. این باعث می­شود بلندتر و شفاف و صدای زمینه شفاف و در زمینه صدای گفتاری می ­آید و همه پلتفرم های قدیمی ­تر، سمعک صداهای زمینه را خیلی کم نمی­کند بلکه آن­ را پردازش کرده و شفاف به گوش کاربر می­رساند.

تصور کنید در یک محیط همزمان چند نفر صحبت می­کنند و ممکن است در این محیط فرد مقابل شما آرام و نرم صحبت می­کند این تکنولوژی صدای نرم را به جلو کشیده و صدای دیگران را دورتر و در پس ­زمینه قرار می­دهد پایه واساس Ax، تکنولوژی Augmented focus می­باشد که نوعی فوکوس یا متمرکز افزودن و اضافی است که باعث این نوع پردازش می­شود.

پلتفرم Ax سمعک زیمنس

 

ویژگی­ های پلتفرم Ax

  • دوبرابر شدن سرعت پردازش شنیداری سمعک ها
  • تأخیر شنوایی دو گوش کاهشی می­باشد
  • افزایش عمر باتری
  • دارای تکنولوژی فوکوس افزوده
  • سمعک های پلتفرم Ax، مشخصات و ویژگی ها

سمعک pure charge and go

سمعک pure charge and go

 

تنها سمعک زیمنس که از پلتفرم Ax معرفی شده pure charge and go Ax است. این سمعک از نوع هوشمند، بسیار کوچک، قابلیت اتصال به گوشی های اندروید و ios، قابلیت شارژ با استفاده از باطری ­های یون- لیتیوم، دارای سه تشخیص محیط شنوایی، مناسب برای کم­ شنوایی ملایم تا شدید، دارای سطوح عملکرد و تکنولوژی 7,5,3 که به ­ترتیب 24 و 32و 48 کاناله می­باشد.

ویژگی های دیگر این سمعک:

  • تشخیص اتوماتیک وضعیت محیط شنوایی
  • درک گفتار بیشتر  و بهتر
  • دارای بلوتوث و قابلیت وصل ­شدن به اندروید و آیفون
  • استفاده از تکنولوژی ­های هوش مصنوعی
  • ایجاد فضای 3بعدی شنوایی برای بیمار

سمعک های شبیه به هندفری signia active pro

سمعک های شبیه به هندفری signic active pro

 

جدیدترین سمعک زیمنس بعد زیبایی، مقبولیت اجتماعی سمعک ها در استفاده از آن بسیار مؤثر است. باتوجه به این­که اکثر جوانان و بزگسالان از هندزفری استفاده می­کنند شرکت زیمنس. با الهام از ظاهر و شکل هندزفری ها، اقدام به تولید سمعک ها شبیه هندزفری کرده است. از ویژگی های این سمعک می ­توان به قابلیت شارژ آن دارای تکنولوژی افزایش درک گفتار، اتصال با بلوتوث و تشخیص رضایت محیط به­ صورت خودکار اشاره کرد.

 

شرکت اتیکن پلتفرم پلاریس

شرکت اتیکن در سال 2021 جدیدترین پلتفرم خود به نام پُلاریس را معرفی کرد اندازه این پلتفرم نسبت به پلتفرم های دیگر کوچک­تر و دارای سرعت پردازش بسیار بالا می ­باشد. برروی این پلتفرم از شبکه مداری پیچیده deep neural network (DNN) استفاده شد که سرعت پردازش و طیف فرکانسی پردازش را افزایش داده و شفافیت صدا را افزایش می­دهد.

ویژگی های پلتفرم پلاریس

شرکت اتیکن پلتفرم پلاریس

 

  • استفاده از 64 کانال پردازش برای پردازش بیشتر صدا
  • دارای سرعت پردازش بالاتر
  • تنظیمات دقیق­ تر
  • دارای شبکه پیچیده مداری (DNN)

سمعک oticon more

سمعک oticon more

اولین سمعک در جهان که بر روی خود شبکه پیچید و از مدارات همانند شبکه عصبی را دارا است که در حدود 12 میلیون صدا را پردازش می­کند و پرسرعت ترین صدا را پردازش میکند. که باعث می شود صداها طبیعی و دقیق به گوشها برسد. استایل و شکل این سمعک ها بسیار کوچک بوده و از نوع پشت گوش با Ric (رسپور داخل گوش)، قابل ­شارژ، دارای بلوتوث و استفاده از تکنولوژی Brain hearing. دارای برنامه اپلیکیشن های منظمی با افزایش درگیرندگی جزئیات صدا به میزان 30% هستند به سمعک های دیگر، دارای مدارات ضدصوت و و نویز به برنامه ­های مدیریت ... از ویژگی های این سمعک است. 

سمعک oticon rubby

محصول جدید شرکت سمعک اتیکن با پلتفرم پیشرفته velox با پردازش سریع و در رده هوشمند که دارای تکنولوژی خوب و ازنظر اقتصادی مقرون­ به ­صرفه می­باشد. این سمعک قابلیت شارژ دارد و از این بلوتوث به گوشی های همراه و وسایل جانبی وصل می­شود. یکی از ویژگی های بارز این سمعک دارابودن مدارهای کاهش ­دهنده نویز محیط است که این مدارات با کاهش نویز اطراف باعث می­شوند صدا شفاف­ تر و خالص ­تر به گوش ما برسد. از ویژگی­ دیگر این سمعک ها می­توان به دارابودن میکروفون چندمنظوره و تطبیقی، دارای مدیریت نویز باد، دارای مدارات افزایش کیفیت گذار و دارابودن مدارات ضدبلندگوی قوی اشاره کرد.

 

شرکت ویدکس

شرکت ویدکس

 

تکنولوژی zerodelay و ایجاد pure sound (صدای طبیعی و خالص)

جدیدترین فناوری شرکت ویدکس، که صدا را با کمترین زمان و تاخیر از سمعک به گوش می­رساند و کمترین اعوجاج و نویز را ایجاد کرد و صدا به­ صورت طبیعی ­تر و شفاف­ تر به گوش می­رسد. هرچه زمان تأخیر رسیدن صدا به گوش کمتر باشد احتمال تداخل فرکانس کمتر و صدا شفاف­ تر و خالص ­تر به گوش می­رسد. باتوجه به این تکنولوژی و افزایش سرعت پردازش نسبت به محصولات قبلی، 85 درصد کاربرها احساس رضایت بیشتر و امتیاز بالاتری به سمعک های شرکت ویدکس داده می شود.

 ویژگی ها و مشخصات فنی سمعک widex moment

جدیدترین سمعک ویدکس که در انواع داخل گوشی، پشت گوش Ric و قابل­ شارژ ساخته شده و در اختیار کاربران قرار گرفته است. این سمعک ها دارای رده ­های تکنولوژی مختلفی می­باشد که 110،220،330، 440 به ­ترتیب 6 کاناله و 10 و 12و 15 کاناله که از برنامه های شنیداری و تارهای شنیداری مختلفی برخوردار هستند. نوع Ric این سمعک ها، کوچکترین سمعک ساخته­ شده قابل شارژ در بین تمامی سمعک ها است. این سمعک ها مناسب برای کم ­شنوایی های ملایم تا شدید بود و قابلیت وصل­ شدن به گوشی های همراه را نیز دارند. از ویژگی های این سمعک ها می­شود به موارد ذیل اشاره کرد:

  • تکنولوژی Zen
  • مدارات کاهش­ دهنده نویز و هیدیک
  • مدارات افزایش درک گفتار
  • مدارات کاهش صداهای ناگهانی
  • تکنوژی ایجاد صدای واقعی
  • مقاوم در برابر رطوبت و گرد و خاک IP68

 

شرکت فوناک پلتفرم پارادایس (paradaise)

بعد از پلتفرم مارول، شرکت فوناک جدیدترین پلتفرم خود به نام پارادایز را تولید و معرفی کرد سمعک های با این پلتفرم صدا را شفاف ­تر و واقعی ­تر به گوش می­رساند و در محیط ­های شلوغ و پرچالش با استفاده از تکنولوژی speech enhancer باعث افزایش درک گفتار در سطح صداهای نرم ­شده و با استفاده از برنامه­ های کاهش نویز (my phinic) به­ صورت شخصی و دلخواه می­تواند نویز محیط را تغییر دهد.

با وجود حسگرهای حرکتی بر روی میکروفون سمعک ها، ضربه­ زدن به سمعک در حالت هنزفری پیدا کرد و به گوشی های همراه مستقیماً وصل می­گردد.

سمعک audeop

از نوع Ric هوشمند مناسب برای کم­شنوایی های ملایم تا شدید، بسیار کوچک در سطوح عملکردی و تکنولوژی p( 30,50 70, 90)، قابلیت اتصال به گوشی های همراه و وسایل جانبی دارای برنامه ­ها و اپلیکیشن های هوشمند، دارای مدارات ضدنویز و صوت و مدارات افزایش درک گفتار و کیفیت صدای طبیعی، قابل ­شارژ

سمعک Naidap

سمعک Naidop

 

از نوع پشت­ گوشی، هوشمند و ازنظر قدرتی بسیار قوی، مناسب برای کم­ شنوایی شدید و عمیق، مناسب برای کودکان و نوزادان، دارای پوست مقاوم در برابر گرد و خاک و رطوبت IP68، در سطوح تکنولوژی P(30, 50, 70) و دارای ولوم کنترل و دکمه تغییر برنامه و تله­ کویل.

 

پلتفرم extend شرکت سونیک

با سرعت پردازشی بسیار بالا که تجربه صدای واقعی و واضح را برای کاربر ایجاد می­کند. این پلتفرم جدیدترین دستاورد شرکت سونیک بوده که مدیریت نویز و پردازش گفتار بسیار قوی داشته و تجربه یک صدای طبیعی را در محیط­های خلف شنوایی ایجاد می­کند.

سمعک رادیانت (radiant)

از نوع Ric و هوشمند و وایرلس، مناسب برای کم ­شنوایی ملایم تا شدید با پلتفرم جدید extend، در سطوح تکنولوژی متوسط (60) و پیشرفته (80) و عالی (100) در رنگ­ بندی های مختلف، دارای مدارات کاهش ­دهنده نویز قوی، دارای سیستم متمرکز بر روی گفتار و میکروفون های یک­سو و چندسویه پیشرفته و قابلیت وصل­ شدن به وسایل صوتی و تصویری  وگوشی های همراه با قابلیت شخصی سازی قوی.

 

شرکت رکستون با پلتفرم motion core

پلتفرم motion core

 

سمعک رکستون با سرعت پردازش بالا و دارای سنسورهای حرکتی، تشخیص وضعیت محیط شنوایی وقتی درحال حرکت هستیم و برنامه­ های اتوماتیک از خصوصیات این پلتفرم می­باشد. یکی ­دیگر از تکنولوژی های جدید این پلتفرم voice my است که صدای کاربر را پردازش کرده و از پیچش صدا در درون سر جلوگیری می­کند یا آن­را کاهش می­دهد. سمعک های این پلتفرم قابل­ شارژ و قابلیت وصل ­شدن به گوشی های همراه و وسایل حسی و هندزفری را داراست.

سمعک m- core SR

از نوع Ric ازنظر ظاهری اسلیم و باریک با طراحی بسیار زیبا و قابل­ شارژ دارای کیس قابل­ شارژ مناسب برای کم­ شنوایی ملایم تا شدید. استفاده راحت و آسان قابلیت اتصال به گوشی های همراه، در رنگبندی­ های مختلف.

سمعک Mcore- B-Li

از نوع پشت­ گوشی و هوشمند قابل­ شارژ  و مناسب برای کم ­شنوایی های ملایم تا شدید ازنظر قدرتی پاور (p) و سوپرپاور (sp)- دارای طراحی زیبا و مدرن دارای بلوتوث و قابلیت شخصی ­سازی قوی.

سمعک m core- Tx

از نوع داخل­ گوشی به ­صورت پیش­ ساخته و مناسب برای کاهش شنوایی ملایم تا متوسط و بسیار کوچک و نامرئی . دارای بلوتوث، هوشمند

 

شرکت یونیترون پلتفرم Blu

دارای سیستم پردازش سریع و پیشرفته، قابلیت شخصی ­سازی قوی، قابلیت اتصال به گوشی های همراه، کاهش دوگوشی نویز،دارای سیستم auto focus دارای مدارات افزایش درک گفتار و تقویت صدای نرم در حضور نویز قابل شارژ، کاهش نویزهای ناگهانی و دارای تنظیمات پیشرفته.

Moxi- BR

بسیار کوچک و با استایل زیبا از نوع Ric، دارای دکمه تغییر برنامه، قابل­ شارژ، با پلتفرم پیشرفته Blu، مناسب برای کم­ شنواییه ای ملایم تا شدید. در سطوح تکنولوژی (500, 700, 900).

Moxi- BRT

 

هوشمند و قابل ­شارژ دارای تله ­کویل و از نوع Ric، مناسب برای کم ­شنوایی های ملایم تا شدید، دارای سطح تکنولوژی­ های متفاوت و قابلیت شخصی ­سازی قوی.

Moxi Bi- 312

داری طراحی زیبا و هوشمند، دارای بلوتوث و قابلیت وصل­ شدن به وسایل صوتی و برروی گوشی های دارای منبع تغذیه از نوع باطری یکبارمصرف، مناسب برای کم ­شنوایی های ملایم تا شدید.

 

شرکت برنافون

شرکت برنافون

 

سمعک ALPHA

نام جدیدترین سمعک شرکت برنافون که از حیوانات گرفته شده آلفا نام دارد. پلتفرم به ­کاررفته در این سمعک از نوع hybrid (ترکیبی) می­باشد. در تکنولوژی هیبرید (hybrid) دو فناوری جدید با هم ترکیب شده و با افزایش درک گفتار کاهش نویز محیط شرایط بهتری برای کاربران کم­ شنوا ایجاد می ­کند.

از ویژگی های سمعک برنافن می­توان به ابعاد صدای طبیعی و واضح در محیط­ه ای شلوغ، بهترین سیستم درک گفتار در حضور نویز، اتصال آسان به بلوتوث و قابلیت شخصی­ سازی قوی براساس اولویت های کاربرد و دارای پوسته مقاوم در برابر گرد و خاک، رطوبت IP68 اشاره کرد. این سمعک از نوع پشت گوشی Ric بوده و قابل­ شارژ می­باشد.

ویژگیهای سمعک های برنافون آلفا (alpha)

  • ایجاد صدای طبیعی و واضح در محیط ­های شلوغ
  • بهترین سیستم درک گفتار در حضور نوی
  • اتصال با بلوتوث به وسایل جانبی و گوشی های همراه
  • قابلیت شخصی­ سازی، براساس اولویت های کاربر
  • دارای پوسته و قطعات مقاوم دربرابر گرد و خاک در رطوبت IP68

انواع فناوریهای ترکیبی (hybrid technology)

کمک به بهبود درک گفتار hybrid noise management که ضمن حفظ صداهای طبیعی، درصورت لزوم نویزها و صداهای اضافی را کاهش می­دهد.

Hybrid sound processing

استفاده از دو تکنولوژی همزمان پردازش برای افزایش کیفیت صدا و افزایش وضوح گفتار.

hybrid balancing

نوعی شخصی­  سازی تقویت صداهاست که براساس تمایلات و اولویت های بیمار انجام می­شود.

hybrid feedback cancelling

حذف سیگنال­ های اضافی برگشتی در محدوده چند میلی ثانیه قبل از این­که قابل شنیدن شوند.

سمعک alpha Ric

از نوع پشت­ گوشی Ric، قابل ­شارژ بسیار کوچک و با طراحی زیبا مناسب برای کم­ شنوایی های ملایم تا شدید دارای تکنولوژی هیبرید، قابلیت وصل ­شدن به گوشی های همراه، قابلیت شخصی ­سازی قوی. دارای مدارات ضد فیدبک و ضد نویز، مدیریت و ؟؟؟ گوش، مقاوم در برابر گرد و خاک و رطوبت، دارای کیفیت صدای عالی.

 

سؤالات متداول درمورد سمعکهای برنافون

محدوده قیمتی این سمعکها چه­قدر است؟

بین 2 تا 13 میلیون تومان، باتوجه به تکنولوژی آنها متغیر است.

 این سمعک ها ساخت کدام کشور است؟

قبلاً سوییس. اما چند سالی است که سهام این شرکت توسط شرکت اتیکن خریداری شده و در دانمارک ساخته می­شود.

مهمترین سمعک برنافون کدام سمعک است؟

اگر ازنظر تکنولوژی بابت سمعک و alpha جدیدترین و بالاترین تکنولوژی را در بین سمعکهای برنافون داراست.

برای کودکان با ­کم­شنوایی عمیق و شدید کدام مدل سمعک برنافون مناسب است؟

سمعک­های leox و (سوپرمیا) supermia

عمر این سمعک ها چند سال است؟

بستگی به مراقبت شما دارد میانگین بین 3 تا 7 سال.

گارانتی و خدمات پس از فروش این سمعکها چقدر است؟

گارانتی 2 سال، و 5 سال خدمات پس از فروش.

 

امتیاز دهید :
نظرات کاربران
ارسال نظر